Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Tuesday, June 29, 2010

Di Satu Petang yg kelam.


Petang ni sewaktu nak balik ke rumah langit kelihatan sangat gelap dan hitam, permandangan di luar tingkap kaca office aku macam dah pukul 8.00 malam. Dari dalam kelihatan rintik-rintik hujan diikuti dengan angin yang bertiup kencang. Tidak beberapa lama kemudian hujan mula turun dengan lebat dan pemandangan di luar tak ubah seperti malam yg gelap gelita.

Tiba-tiba aku terasa seram sejuk takut pun ada, mula mengigati hari ini hari apa?




Oohh...hari selasa..bukan Jumaat...ya aku seakan dapat membayangkan keadaan "kiamat"  seperti ini nanti apabila sangkakala di tiup ke dunia ini. Mulalah fikiran aku merepek-repek ke tempat lain...kalau betul kiamat hari ini dimana anak-anak aku nanti...bagaimana keadaan mereka dalam suasana hiruk pikuk ketakutan...pasti mereka tercari-cari kemana dan apa nasib umminya ini.

Begitu jauh fikiran melayang...hati seorang ibu apapun terjadi anak dahulu yang kita cari kalau boleh biar ketika itu nanti mereka berada dalam pelukkan kita bukannya berjauhan berpuluh-puluh kilometer dari kita dan tak tahu untung nasib masing-masing.

Perlahan-lahan cuaca berubah terang walaupun hujan masih lagi lebat ketika aku melangkahkan kaki ke kereta. Aku bersyukur masih ada kesempatan bertemu putera puteri ku lagi!.

Malam ini suasana masih dingin dengan hujan renyai-renyai di luar, sambil jari jemariku menari rancak di atas keyboard aku mendengar lagu-lagu irama syahdu dari Blog aku sendiri!

CN : Kadang-kadang bersendirian itu lebih baik dan menghiburkan....!!


Salam Ukhwah:

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails