Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Thursday, May 27, 2010

Queen Control Ke Aku?

Selamat Pagi.....!!!

        Hari ini pagi-pagi lagi dah buka blog blogger idolaku ini  Prof Muhd Kamil mengenai QUEEN CONTROL. Begitu ramai sekarang ini isteri-isteri bekerja bukan hanya untuk menambah pendapatan isi rumah yang semakin meningkat sekarang ini malah untuk menjadikan kehidupan  kita  lebih  selesa dari sebelumnya. Dia juga menulis mengatakan di dalam Al Quran wanita di sebut sebanyak 55x dan lelaki hanya 35x, keistimewaan wanita di abadikan melalui surah An-Nisa'.
        Apa yang buat aku tertarik dengan catatan Prof  hari ini ialah mengenai si suami yang membuat kerja rumah terutama sekali menyidai kain. Kerja ni memang selalu MY Hubby lakukan tak tahulah aku ia betul-betul ikhlas atau tidak, Tetapi dengan sikap bantu membantu itulah yang membuatkan hidup kami sekarang semakin selesa. Aku boleh lakukan kerja lain ataupun berehat awal bila dia RINGAN TULANG membantu aku. Aku nak bagi kredit 10 bintang untuk My Hubby kerana tak peduli apa orang akan cakap jika dia menyidai kain di ampaian (rasanya setakat ini belum ada lagi jiran yg menyindir tak tahulah kalau belakang kami!).

 Apa-apapun dalam hidup berumahtangga apa yg penting...KERJASAMA...macam cerita wonderpets tu!!


 Aku bukan seorang QUEEN CONTROL kerana hanya satu sahaja kerja aku yang di buatnya dan dia tak pernah memasak untuk kami anak beranak kerana dia lebih suka makan makanan dari air tangan seorang isteri .Ada seorang ustaz menulis ada isteri yang kurus kering di dera oleh suaminya.

Dan aku....ingin sekali berterima kasih kepada suami - Aku tak terasa seperti di dera sebab itulah agaknya "jelly" di badan aku semakin bertambah!.



Salam Ukhwah:


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails