Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Thursday, April 12, 2012

Aku naik poning dongan somut-somut ni !!

Salam Sejahteraa...!!
Khamis
20 J'awal 1433H



Apa khabar semua....??
Semalam satu Malaysia cutikan...sooo apo yg korang buat?
Berkemas keee... Bershoping keee... Balik kampung keee ataupun tidooo jeee sampai ke potang ? :)

Cuti satu hari je aku pun tak kemana-mana semalam.
Nak balik kg mak dgn abah aku pun masih lagi ada kat umah aku ni.
Jadinya terjadilah kejadian kemas mengemas dan pindah barang2 kat dapur kocik aku tu semalam.

Sebenarnya aku naik meroyan  dah dengan semut-semut halus yg ada kat umah aku ni.
Lagi buat aku separuh nazak bila air minum kosong yg aku simpan dalam bekas air bertutup pun dia dapat masuk gak.
Entah apalah lagi yg aku nak buat..... kalau air manis-manis tu ok gak lagi dia hurung ramai-ramai... ini haa air kosong yg tak ada perisa pun dia suka gak.... kesudahannya aku anak beranak lak yg kena minum air perisa semut.

Bak kata anak bujang aku " semut seekor masuk dalam air satu jag air ummi buang "

Oooo...itu sudah semestinyaaa aku tak sanggup nak minum air yg ada semut tu dan lagi minum air semut banyak2 boleh menjadikan kita ni pelupa....silap haribulan bebal terus !!




Semalam aku alihkan bekas air minum aku tu dari kabinet  ke sebelah peti ais tu.
Pasal kat situ aku tengok bukan laluan semut dan sehingga ke pagi tadi sebelum aku pergi kerja aku tak nampak pun seekor semut berjalan kat bekas air tu.
Berbanding dari tempat yg sebelum ni tak payah nak ceritaah....semua keturunan dia bersiar2 kat bekas air aku tu.:((

Ohh yaa... aku sebenarnya nak cakap yg aku tabik giler betul dengan kengkawan blogger yg suka tayang hiasan rumahnya dalam blog mereka.
Kebanyakkan dari blogger2 yg macam ni suka nau letak barang kecik2 dan pinggan mangkuk sebagai hiasan rumah dan dinding.
Walaupun ada sesetengah yg mengatakan mereka semua ni macam nak menunjuk-nunjuk tapi aku tak pulak bersangka sampai macam tu sekali malah lebih seronok pasai dapat cuci mata dengan gambar2 yg dyorang tayangkan kat blog.
Sekurang2nya mereka2 ni beri kita ilham dan idea untuk menyerikan lagi suasana dalaman dan luaran rumah kita sendiri.

Aku belum sanggup lagi nak letak barang2 hiasan kat luar display kabinet aku tu pasal aku tak de banyak masa nak moop habuk selalu.
Silap hari bulan mau berinci-inci habuk melekat kat barang aku tu .
Tu pasal semua barang-barang yg aku ada aku sumbat je dalam display kabinet tu buat masa sekarang ni.
Sekarang ni pokok2 aku kat luar umah tu pun dah kekurangan belaian dan kasih sayang dah sejak macam2 hal berlaku akhir-akhir ni.

Okeyyy aku nak sambung balik cuci2 mata kat blog kengkawan blogger yg rajin bebenau menghias rumah tu.
Chowwww !!


SALAM UKHWAH


13 comments:

sekadar satu coretan said...

Sama la jugak rmh kita tak de barang nk di tayang2 kan sebabnya tak de masa nk lap habuk2 tu...nk sapu rmh pun kadang2 rajinnya...tapi dah terpaksa sapu la jgk hari2..

Aidah said...

Akak kan, kalau amik gamba , tepek kat blog kena crop dulu mano yang somak tu. Malu. Ghumah akak banyak na barang poghangkap abuk. Bojuntai-juntai. Hahaha.

ariana said...

Salam Ct..semut mmg merata-rata kat rumah..kena selalu pantau kan..
Ct..tentang tayang gambar2 hiasan kat rumah tu..akak pun suka tgk..tp rambut sama hitam, hati lain2..takut jg ada yg " kurang gemar" bila kita letak kang..:)

nabilah_2908 said...

hahaha...gelak jap..

tul la..kalau dok rumah sentiasa boleh la...kalau yg pagi sibuk bekerja..petang kat rumah...pastinya habuk berinci2.. nak tunggu hujung minggu baru boleh bersihkan.. :)

bab semut tu..akak tak cuba cari punca ke dari mana datang...

Kakzakie Purvit said...

Semut biasa dtg berkawan. Rumah kakak bawah pasu bunga kat laman tu aduhai ct sakit hati kakak... sampai kakak guna spray nyamuk. Tapi nasiblah dlm rumah tak masuk...

Golden Rose said...

betul tu...lebih suka letak dlm showcase rather than kat luar cos liat nak lap habuk

SITI NOARIZAH ARIS said...

AIN... betul tu kak kang x sapu kono somput lak dek habuk tu...sib baik umah sey kocik tak lamo nk nyapu..huhu..

SITI NOARIZAH ARIS said...

AIDAH... samolah kito kakkk..hehe..leh sengayut cam tarzan :D

SITI NOARIZAH ARIS said...

ARIANA..sy suka tgk umah org dan x kisah pun apa dyorang nak tayangkan.. ikut hobi msg2lah kan lagipun blog dyorang dia punya sukalah nak tepek apa...kalau tak suka takyah tgk & baca lebih baik dr kutuk2 sesama blogger.

SITI NOARIZAH ARIS said...

NABILAH.. puncanya dari dinding umah akk ni terus ke siling tu dulu2 x pulak mcm ni..adehhh !!

SITI NOARIZAH ARIS said...

KAK ZAKIE..haa kak kat luar lak somut api sib baik x masuk dlm umah.

SITI NOARIZAH ARIS said...

GOLDEN ROSE.... samalah kita cara mcm ni lebih menjimatkan byk masa utk org2 spesis malas lap habuk cam kita nikan..kan..kan..:)

Aida Ab Jalil said...

sy lagi la xde mende pun nak tayang. jgn kata akopal, akorok pun xde..hiks3x.. pggn, mgkuk, cwn sume pakai hadiah kawen je. lau ada pun, foc beli sabun ke. tu pun kira xde gu. semua adik beradik angkat je.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails