Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Saturday, October 8, 2011

BISKUT DAHLIA CHEF HANIELIZA.




Masih lagi nak update entry yg dah basi ni..... kali ni pasal biskut dahlia kegemaran seantero malaya...... kuih yg ni aku ambil resepi dari blog kak liza atau lebih di kenali di kalangan bloger2 masakan CHEF HANIELIZA....aku suka sangat biskut ni siap simpan satu botol khas untuk aku makan sorang jeee orang lain takleh usik........ ini biskut terakhir aku untuk raya 2011 ni pasni takdo cito pasal biskut rayo g dah kecualilah kalau tetiba je pulak angin selat melaka bertiup dalam badan aku ni suruh buat biskut raya untuk kudap kudapan.... itu mungkin akan terjadi..: )).



BAHAN-BAHANNYA:

225 gm butter
110 gm gula ising
1 biji kuning telur
1/2 s/k esen vanilla
70 gm tepung jagung
120 gm tepung kastad
170 gm tepung rose/tepung gandum
ceri merah sebagai hiasan ( aku guna ceri ijo tu pasal stok ceri merah kehabisan di pasaraya)

CARA-CARANYA:

1. Gaulkan butter dan gula ising sebati.
2. Masukkan telur dan esen vanilla. kacau rata.
3. Ayakkan semua tepung dan masukkan dalam bancuhan butter sedikit demi sedikit.
4. Gunakan acuan dahlia dan pamkan dalam loyang.
5. Letakkan ceri merah ditengah adunan yg dipamkan.
6. Bakar dalam oven suhu 170'c selama 15 - 18 minit.
7. Sejukkan betul dan simpan dalam balang kedap udara.



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails