Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Saturday, September 4, 2010

Biskut Sarang Semut.

Hari ni aku buat biskut aku yang ke dua pulak...biskut sarang semut.....biskut ni paling senang nak buat tak banyak ragamnya...tak payah guna pengelek ke papan pencanai ke acuan ke.....cuma parutkan je pastu sudukan dalam paper cup tak payah susah-susah nak gentel-gentel.......senangkan?

Ini anak dara jadi tukang parut adunan aku!!


RESEPI BISKUT SARANG SEMUT

Bahannya:
250 gm butter
100 gm gula halus
350 gm tepung gandum *
100 gm tepung jagung  *  di ayak.
1 biji kuning telur
1 s/teh esen vanilla

Hiasan:
Coklat rice
Manik gula kecil warna warni
paper cup kecil secukupnya

Caranya:
1.Pukul butter dan gula hingga kembang.
2.Masukkan kuning telur dan esen vanilla dan gaul rata.
3.masukkan tepung dan gaul rata.
4.Parutkan adunan kedalam mangkuk kecil dan sudukannya ke dalam paper cup.
5.Taburkan coklat rice dan bakar dalam oven bersuhu 180'c hingga masak (angaran 15 mnt)
6.sejukkan dan simpan dalam bekas kedap udara.





CN : Aku suka sangat warna hijau sampaikan biskut ni pun aku tukar warna dari warna asalnya.

SALAM UKHWAH:

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails