Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Friday, July 15, 2016

Rezeki dari tetamu...


Assalammualaikum...

Dah beberapa hari ni tekak aku ni mengada2 pulak nak makan satey.
Agaknya dah seminggu beraya jumpa lemang,nasi impit, kuah kacang dengan rendang je.
Tu yang tekak aku ni buat karenah.
Nak makan satey tu kat depan umah aku ni je kat belakang giant senawang tu.
Bukan jauh pun tapi aku malas betul nak keluar malam-malam.

Malam tadi adik aku dengan suaminya bawak mak abah beraya ke rumah.
Tak disangka sangka pulak dyorang datang dengan tangan berisi.
5 bungkus cucuk satey dia letak kat depan aku.
Terkedu sekejap "cammana dyorang leh tau aku nak makan satey ni"
Tapikan kalau dah rezeki kita tu tetap jugak kita yg dapat.



Dek banyak nau satey sampai aku rasa risau "habis ke kang ni?"
Dah lah aku buat laksa goreng lagi tu.
Aku rasa macam nak ajak satu taman je makan satey kat umah aku ni.
Ada banyak jenis satey lak tu.
Ada satey ayam,daging,tongkeng,babat dan paling special sekali satey kambing.
Kau adooo ???
Hahaha.....



Tapiiii habis jugak satey2 tu kena telan kat kami berlapan je ni.
Syukur selalu.....Allah tu sentiasa ada mendengar bisikan hati kita.
Jadi jangan lupa doa selalu....mintak yang baik2 dapat lah yg baik.
Mintak satey dapatlah makan satey macam akuuu,...hehehe...

2 comments:

ikinhanafiah said...

best nya kak ipar..tapi sate babat tu apa??..ngee..
hehehe...

zino said...

alhamdulilah rezeki...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails