Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Monday, June 27, 2016

Biskut raya tunggal untuk tahun ni.

Salam Ramadhan,
Dah  nak sampai ke penghujung ramadhan dah kita.
Maksudnya kurang dari 2 minggu lagi kita semua akan beraya.
Baru ni aku nak update blog...
Bapak punya pemalas ko update  blog sekarang cik tie oii..
Ok tahun ni tak buat biskut raya banyak2 macam tahun2 lepas.
Cukup satu jenis je tu pun nak ngabihkan lebihan tepung tahun lepas.
Setahun lagi xpired tepung sebelum xpired kita habiskan dia kalau tak membazir je tepung kentang tu.
Biskut yang lain2 aku order je kat adik ipar.
Kebetulan dia buat bisnes jual biskut raya tahun ni.
So kita tolong menolong le di situ.
Aku tolong dia...dia tolong aku.
Biskut kentang yang aku buat ni senang je resepinya.
Buat pun senang tak payah nak gelek2 dgn kayu dan papan doh.
Rasanya pun sedap bahan2 pun tak banyak nak guna.
Resepi boleh gugel je nama biskut kentang ataupun biskut german.
Melambak keluarnya nanti.
Semalam dalam malas2 tu dan mood ke laut pacifik siap gak biskut ni empat bekas untuk umah aku , mak dan mertua.
Nilah buah tangan raya aku tahun ni sehari sebelum raya nanti aku buat kek utk dyorang pulak.
Kek senang sikit kerjanya tak payah duk setengah hari main dengan tepung macam buat biskut .




1 comment:

Encik Suami said...

rajinnye buat kueh.tahun nie mcm th lepas je kot kueh tunjuk.
nak buat sendiri,x sempat n kekangan masa.huhu

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails