Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Wednesday, June 1, 2011

Perut oh perut kenapa engkau sakit.......






Errrmmmm... tak tahulah nak  tulis apa untuk hari ni.
Sebenarnya perut dan kepala aku ni tak berapa nak sihat.
Pasal semalam aku termakan roti yg dah expired.
Dari tengah hari semalam sakit perut sampailah malam tadi.
Tidur pun tak berapa nak lena.

Silap diri sendiri gak makan tak tengok ghupa roti tu dulu.
Aku gulung-gulung roti gandum tu terus je cicah dalam air kopi 5 in 1 tu dan terus ngapppp !!!
Nasib jugak 2 keping je aku bedal kalau 5 keping kompem hari ni aku duk spital.

Bila balik umah aku duk pikir apa benda yg aku makan sakit perut je sampai ke petang.
Tetiba teringat kat roti tu terus g tengok roti-roti yg berlebih dalam plastik tu dah ada sikit-sikit putih-putih.
Terus je aku campakkan dalam tong sampah.

Inilah dia sayang sangat nak buang makanan tak nak membazir kunuuuunnn !!!
Ingatkan  roti tu OK  lagiiii !!
Sekali ko punya isi perut di puntal-puntalnya nasib baik tak KO terusssss !!

Ni sakit perut dah kurang dah.
Tapi mata aku ni macam nak lelaaaap jeeeee.....


CN :  kat luar tu ujan kat dalam ni aircond .... paham-paham jolah kan !!


SALAM UKHWAH

12 comments:

A y e s h a Ramlee said...

perut ooh perut kenapa engkau sakit, macam mana akku tak sakit, makan nasi mentah2x.. nasi ooh nasi kenapa engkau mentah, mcm mana aku tak mentah, kayu api basah2x... kayu ooh kayu, lalalala... hahhaa.. baca entry akk teringat plak lagu 2.. bangun2x....

ariana's said...

Moga cepat sembuh ye..next time hati-hati ye :)

CT NoArIzAh ArIs said...

AYESHA... haha yg sebenarnya kena nyanyi cam ni.."perut oh perut knpa engkau sakit macammana aku tak sakit mkn roti basi 2x.." :D

CT NoArIzAh ArIs said...

ARIANA.. tima kasih ni dh kurang sikit tulah mkn x pandang2 dulu terus masuk mulut jee pdn muka sy ni !!

nabilah_2908 said...

alahai...kesiannya..moga cepat sembuh..

kalau nk roti tu tahan lama...simpan dlm fridge... ;)

jom ke APA KATA HATI pulak ;
BUTTERSCOTCH ANYONE??

IXORAROXI said...

sabar jelah ya Ariza, cuci perut gak tu..apa kata cuba minum air kelapa kalau tak kurang juga, selawat banyak2

Suhami Ahmad said...

takut keracunan...baik p klinik

Dilla Ady said...

mmg syg kan kak kalu beli makanan pastu terbiar tak makan..nk buang cam syg jek..

tp kalu da expired mmg kena buang,kot tak guling2 cam akak la jawabnye..hihi

moga cepat sembuh ye..

Nina Suria said...

alahai kesiannya, keracunan ni buat kakmOn jera, 5hari kita terlantar di hospital ramadhan tahun lepas, memang pengalaman yg menyakitkan. Moga cepat sembuh :)

CT NoArIzAh ArIs said...

NABILA...ya dulu pernah buat mcm tu simpan dlm fridge nmpaknya kena wat blk le mcm tu maklumlah roti gandum kurang laku kat bdk2.

CT NoArIzAh ArIs said...

IXORA... betullah klau ke toilet tu tak yah lama2 sekejap je dh sudah..huhu!!

CT NoArIzAh ArIs said...

SUHAMI... ok tuk nnt cucu pergi :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails