Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Tuesday, March 1, 2016

Anivesary yg ompek tahun sekali buat napi & ikin.

Assalamualaikum...

Sebenarnya nak taip semalam sempena 29 feb 2016 .
Tapikan pepaham ajelah bila dah ada kat rumah banyak benda yang di uruskan.
Pastu terus terlupa...hahaha..

Okey... Tahun ni tahun lompat yang hadir cuma ompek tahun sekali untuk 29hb tu.
Tapi kenapa ya febuary je yang kena macam ni tak pulak bulan yang lain2 ?
Okey ini nak kena tanya pakcik gugel nanti...atau ada sesapa reader kat sini yg tau?
Di sebabkan cuma empat tahun sekali jadinya sesapa yang lahir atau berkahwin pada tarikh ni cuma boleh sambut ompek tahun sekali jugak lah kan?
Kesiannyaaaaaa....


Tarikh keramat ni terkena kat adik lelaki aku ni.
Berkahwin pada 29 febuary tahun......?
Alaaaa aku lupa la tahun berapa tapi anak lelaki sulungnya dah pun masuk darjah satu dah.
Rasa rasanya ikin isterinya tu selalu baca senyap2 blog akak ipar dia ni.
Tak pe nanti dia jawabkan untuk aku...hehe..

Walau apapun selamat ulang tahun perkahwinan le buat korang berdua ya yang jatuh pada semalam.
Semoga jodoh dan bahagia itu milik ko sekeluarga hingga ke hujung nyawa.
Dah ada putera puteri pelengkap hidup dah.
Semoga mereka berdua jadi anak yang soleh dan solehah.


Seronok apa sambut ulangtahun ompek tahun sekali ni.
Diam tak diam anak dah masuk sekolah dah tapi mak ayah boleh kira dengan jari berapa kali je sambut annivesary tu.
Okey napi dan ikin ko tunggu lagi ompek tahun untuk baca entry sepesel macam ni dari kak long.
Itu pun kok aku panjang umur lagi nak taip macam ni.....insyaAllah.

Saturday, February 13, 2016

Bbq ...Petang Ahad 7/2/16.

Assalammualaikum....

Bila tiba cuti perayaan macam ni semua orang ambil kesempatan berkumpul bersama keluarga terutama jika masih ada lagi ibubapa.

Begitu jugaklah dengan adik beradik aku.
Cuti macam ni hari yang di tunggu tunggu bagi yang merantau jauh.
Ayie duk kat jb sampai ke negori tanah adat sejak jumaat lagi.
Tapi ann yg duk kat selangor balik kelantan kampung suaminya.
dik nor lak berjalan sekelurga dgn mertuanya ke mersing.

Sooo petang ahad sewaktu penganut tionghua makan besar kami ber bbq.
Kali ni kurang 2 keluarga...cuma buat mana yg ada je.
Tapi tetap gak meriah.
Dah anak2 mak aku ramai.
2 orang tak ada ...5 tu tetap ada.
Anak2 campur menantu cucu dah boleh buat kenduri kecik dah.

Kali ni kami bbq kan daging kambing australia, kerbau india, ayam malaysia, sosej, sekor udang galah ( ni udang sesat) ikan talapia.
Tu diaaaaa....takde kesian ..
Daging2 obersea mari maaa...

Okey layan gambar yang sempat di snap.
Yang lain tu tak sempat pasal dah di snap dulu dlm mulut rakyat jelata.


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails