Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Friday, July 15, 2016

Rezeki dari tetamu...


Assalammualaikum...

Dah beberapa hari ni tekak aku ni mengada2 pulak nak makan satey.
Agaknya dah seminggu beraya jumpa lemang,nasi impit, kuah kacang dengan rendang je.
Tu yang tekak aku ni buat karenah.
Nak makan satey tu kat depan umah aku ni je kat belakang giant senawang tu.
Bukan jauh pun tapi aku malas betul nak keluar malam-malam.

Malam tadi adik aku dengan suaminya bawak mak abah beraya ke rumah.
Tak disangka sangka pulak dyorang datang dengan tangan berisi.
5 bungkus cucuk satey dia letak kat depan aku.
Terkedu sekejap "cammana dyorang leh tau aku nak makan satey ni"
Tapikan kalau dah rezeki kita tu tetap jugak kita yg dapat.


Dek banyak nau satey sampai aku rasa risau "habis ke kang ni?"
Dah lah aku buat laksa goreng lagi tu.
Aku rasa macam nak ajak satu taman je makan satey kat umah aku ni.
Ada banyak jenis satey lak tu.
Ada satey ayam,daging,tongkeng,babat dan paling special sekali satey kambing.
Kau adooo ???
Hahaha.....



Tapiiii habis jugak satey2 tu kena telan kat kami berlapan je ni.
Syukur selalu.....Allah tu sentiasa ada mendengar bisikan hati kita.
Jadi jangan lupa doa selalu....mintak yang baik2 dapat lah yg baik.
Mintak satey dapatlah makan satey macam akuuu,...hehehe...

Friday, July 8, 2016

Giliran rumah mertua..

Assalammualaikum...

Kononnya nak tulis padal tajuk entry ni tapi ontah apo yg den buat terdelete post yang semalam.
Adehhh...terpaksa lak tulis balik .
Nasib baik sendiri tulis sendiri ingat balik tapi mungkin ada yang tertinggal.
Nasiblah kan salah jari sendiri yg mengatal menekan nekan sudahnya terdelete entry sendiri.

Adat berumahtangga kena bergilir balik beraya ni.
Sama juga macam aku dan adik beradik yg lain.
Tahun 2016 ni tahun beraya rumah mertua masing2.
Jadinya tahun ni cuma tinggal adik bongsu aku shilla je dengan mak abah.
Semua nak berkumpul raya sama2 tu yg sesama balik umah mertua tahun depan ramai2 lak umah mak abah.
Tu esok2 shilla dah kahwin tak tau lah cammana pulak dia laki bini.

Sooo untuk pagi raya tahun ni terasa sikit sunyi sebab tak ramai yg ada.
Aku ni nasib baik kawin orang sebelah kampung .
Pagi pagi raya dah ada umah mak .
Malam raya tu pun aku ada umah mak gak walaupun giliran rumah mertua.
Leh main kejar2 je kerumah mak dan mertua aku..hehe...

Lepas minum kita bergambar bertujuh jelah nak tunggu yang lain2 raya ke tiga baru sampai ke sini.



                            Dua photograper amatur tengah setting kamera.


                                                   Tujuh orang je di pagi 1 syawal tahun ini.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails