Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Friday, June 17, 2011

Pesanan Rasulullah S.A.W & berselawat.


Salam Jumaat hari penghulu hari...!!





Rasulullah S.A.W telah bersabda bahawa, "Malaikat Jibril, Mikail, Israfil dan Izrail A.S. telah berkata kepadaku.

Berkata Jibril A.S. : "Wahai Rasulullah, barang siapa yang membaca selawat ke atasmu tiap-tiap hari sebanyak sepuluh kali, maka akan saya bimbing tangannya dan akan saya bawa dia melintasi titian seperti kilat menyambar."

Berkata pula Mikail A.S. : "Mereka yang berselawat ke atas kamu akan aku beri mereka itu minum dari telagamu."

Berkata pula Israfil A.S. : "Mereka yang berselawat kepadamu akan aku sujud kepada Allah S.W.T dan aku tidak akan mengangkat kepalaku sehingga Allah S.W.T mengampuni orang itu."

Malaikat Izrail A.S pula berkata : "Bagi mereka yang berselawat ke atasmu, akan aku cabut ruh mereka itu dengan selembut-lembutnya seperti aku mencabut ruh para nabi-nabi."


SUMBER :  http://tazkirah.yolasite.com/


SALAM UKHWAH




4 comments:

Dilla Ady said...

perkongsian yg baik ni kak..

jom bace perkongsian dilla lak..

Cik Ina Do do Cheng said...

Bagus tu berkongsi ilmu. Kalau kita nak cari info memanglah malas, kalau orang dah sediakan senang nak baca je.

ツ Bieaz ツ said...

nice info.....Thx sharing :)

IXORAROXI said...

besarnya pahala berselawat, kadang2 perkara semudah ini kita selalu alpa kan?terimakasih berkongsi entry yang baik

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails