Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Monday, June 20, 2011

Status adalah sama TAPI kisahnya berbeza-beza....




Aku terbaca satu kisah anak luar nikah menanggis teresak-esak di majlis pernikahannya di  SINI .

Tapi yg nak aku citerkan ni pulak pasal seorang kawan baik aku yg berkahwin di usia yg terlalu muda belasan tahun lagi.
Pada hari pernikahannya aku datang nak tengok dia di ijabkabulkan...yelah dari sekolah rendah aku berkawan dengan dia tapi sewaktu masuk sekolah menengah kami sekolah lain-lain.

Pada hari tersebut si ayah yang separuh lumpuh yang menjadi wali dan menikahkan kawan aku tu sendiri.
Tapi yang syadisnya kawan aku ni iaitu si pengantin perempuan menangis beriya-iya sangatlah pulak.
Sampaikan si bapa tak dapat menuturkan ayat yang betul waktu menikahkannya .
Bapa pun menangis sama.... dah tentulah aku hairan !!

Beberapa bulan kemudian baru aku tahu sewaktu hari pernikahan tu kawan aku ni dah terlanjur.
Dah berisi pun sewaktu duduk bersanding atas pelamin.
Nasibnya cukup baik sebab lelaki tu sanggup bertangungjawab .
Sekarang mereka dah ada ramai anak dan jodoh berkekalan hingga hari ini.....Alhamdulillah !!

Citer aku ni sedikit berbezalah dari sumber citer yg aku baca tu tapi motifnya adalah sama.
Satu kisah anak perempuan  luar nikah dan satu lagi kisah anak perempuan yang dah buat anak luar nikah sebelum berkahwin secara sah.

Tapi aku lagi terperanjat tahap gila vavi bila ada lak bapa dan anak yg sanggup bersekedudukan hingga melahirkan 3 orang anak  kat  SINI LAK !!

APADAHJADIIIIIIIIIII..... !!!!!!!

Nampak sangat si bapa ambil kesempatan hingga  si anak melahirkan anak2 kecil yg tak tahu siapa bapa mereka.... tak tahu lak nak panggil lelaki tu BAPAK ke ATUK  ????



CN : Banyak sangat kes macam ni patut le Malaysia ni makin hari makin panassssss !!!



SALAM UKHWAH

16 comments:

azila said...

nauzubillah...mtk dijauhkanla benda2 gini berlaku dlm keluarga.yerla..dugaan hidup skang ni kuat sgt...dunia akhir zaman.

nabilah_2908 said...

keruntuhan moral sngt2 serius skrng ni..

bukan setakat panas...bncana alam pun semakin kerap...

Citarasa Rinduan said...

subhanallah.
ayu mmg ada baca paper hari nie.
dan sangat terkilan..
nampak sangat jiran2 kena tipu dek kelakuan sumbang anak beranak tu.
agaknya mereka pelakon handalan

ttg kawan kamu tu.. ayu dah biasa dengar..
sangat sedih.. tapi syukur, depa dah ke jalan yang benar dgn perkahwinan

ariana's said...

Dunia akhir zaman..sbb tu, amat penting tanamkan sungguh2 pengetahuan agama sebagai benteng buat anak2 dan generasi akan datang..lihat saja disekeliling..bermacam sumber yg menjurus ke arah kemaksiatan pd zaman ni..tak mcm dulu2..

Cik Ina Do do Cheng said...

Dunia dah nak kiamat kot, macam -macam perkara pelik yang berlaku.

Dilla Ady said...

susah nk komen benda nih...takut2 terkena kt kita camne pulak kite nk menghadapinya kan..

jadi, same2 berdoa semoga dilindungi allah dari buat benda2 macam ni..

Papa Mifz said...

tu la terkejut betul bila baca ttg bapa & anak yg hidup sedemikian rupo...

Suhami Ahmad said...

jahilnya.....makin ramai org camni wujud kat dunia ni sebenarnya

CT NoArIzAh ArIs said...

AZILA... betul tu mcm2 skrag ni!

CT NoArIzAh ArIs said...

NABILAH... Jgn sampai terjadi yg buruk2 kat negara kita ni sudahlah.

CT NoArIzAh ArIs said...

AYU... yelah ayu skrg jiran nk ambik tahu lbh2 pun tak berani nnti jadi kes gaduh pasal jg tepi kain org bila wat tak tahu mcm nilah jadinya... maksiat sebelah umah jee!!

CT NoArIzAh ArIs said...

ARIANA.. sy setuju dgn cikgu dgn sapa ank berkawan pun kena ambik tahu gakkan?

CT NoArIzAh ArIs said...

CIK INA.. betul 3x :)

CT NoArIzAh ArIs said...

DILLA... kita kena ambik perhatian jugak jika tak mahu terjadi pd keluarga.... kena sentiasa pantau keluarga kita sendiri.

CT NoArIzAh ArIs said...

PAPA... tanggungjawab seorang bapa tu berat menjaga keluarga bukan merosakkan.. betul x papa?

CT NoArIzAh ArIs said...

SUHAMI... ada jugak tinggi pengetahuan agama tapi jahil gak dlm bab2 mcm ni bila nafsu dah naik ke kapla!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails