Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Saturday, May 21, 2011

AIR DI SIMPAN DALAM KETA MENYEBABKAN BARAH (aku pakai huruf besar ni kooo..)



Suka simpan air dalam botol plastik dalam keta ??
Baik korang elakkan... aku dapat info ni DI SINI......


Nak ke jadi macam ni....nauzubillahhh !!!!

E mel yang dikirimkan oleh seorang pembaca.

Perkara yang baik kita kena pakat-pakat sebar.


Air dalam botol plastik di dlm kereta anda, sangatlah berbahaya.
Dengan cara inilah Sheryl Crow mengalami kanser payudara. Dia tampil di acara Ellen show dan mengatakan hal yang sama persis. Hal ini telah diidentifikasikan sebagai penyebab paling utama pada kanser payudara,
terutama di Australia ...


Seorang teman yang ibunya didiagnosa mengidap kanser payudara baru-baru ini. Doktor berkata : wanita tidak boleh meminum minuman yang sudah lama berada di dalam Kereta.


Doktor berkata bahwa hawa panas yang memanaskan bahan plastik dalam botol memiliki bahan kimia tertentu yang dapat menyebabkan kanser payudara. Jadi tolong berhati-hatilah dan jangan minum air dalam botol plastik yang sudah ditinggalkan di dalam Kereta, dan kirimkan ke teman-teman wanita Anda.


Informasi seperti ini sangatlah kita perlukan dan kita harus berhati-hati, dan mungkin akan menyelamatkan hidup kita. Hawa panas dapat menyebabkan toksin/racun dari plastik menjadi bocor dan bercampur dengan air dan mereka telah menemukan racun ini pada jaringan payudara. Sebisa mungkin gunakan gelas stainless steel atau botol kaca.


Biarlah semua orang yang mempunyai isteri atau teman wanita atau anak perempuan mengetahui ini semua.



CN : Tolong ambil peduli...ambil kisah...ambil berat....zaman sekarang berbagai2 punca penyakit. Yang kita rasa nak mudah itulah yang memudahkan lagi kematian.... tapi dah sampai ajal memang tak boleh wat apa... cuma kita sebagai manusia biasa perlu ikhtiar dan cuba elakkan perkara yg menjadi punca penyakit-penyakit macam ni.... Kepada adik-adik aku dan rakan-rakan di luar sana yg baca entry ni tolonglah di sebar-sebarkan agar semua orang tahu .


SALAM UKHWAH:

18 comments:

syAfA said...

haah!pernah terbaca menda nie,..

tq ingtkan lagi..serammmnya~
ngeri..

same2la kita amek lngkah dgn cara berhati2.x ley minum air yg simpan dalm keta nie...

mencegah lebih baik kan?=)

tice su said...

aduh ngerinye! baru tau ni!huhu...

p/s: a ah skolah su sblh ocean tu tp su xbgtau kat org su skolah mane...hik3...

CT NoArIzAh ArIs said...

SYAFA... betul mencegah tu lbh baik dr berubat.

CT NoArIzAh ArIs said...

TICE SU... hehe ye ke.. xpe xpe sy zip mulut sy :D

Shaherah said...

ngeri lar.. shera dah larang mak letak air dekat kereta.. >.<"

CT NoArIzAh ArIs said...

SHAHERAH.. baguslah mcm tu kita x nk jadi mcm dlm gambar tu pd org yg kita sygkan !

Suhami Ahmad said...

Ya Allah...thanks for informasi....

IXORAROXI said...

Kalau ada tertinggal botol minuman plastik yang masih ada airnya, cepat2 buang supaya kita tak terminum..berhati2 lebih baik kan..perkongsian yang bermanfaat Ariza..Terimakasih

CT NoArIzAh ArIs said...

SUHAMI...welcome..sebar2kanlah ya :)

CT NoArIzAh ArIs said...

IXORA...Betul tu kekadang tu kita rasa benda2 mcm tu mcm tak bahaya cuma air kosong sedangkan di dalamnya dah bercampur racun.

alinac lover said...

terus teringat botol air dlm kereta~da lama lak tu

nabilah_2908 said...

errr....nak buang lah nnti....scary oo tgk gambar tu..

thnks sudi share.. ;)


jom ke APA KATA HATI pulak ;
NORA ELENA

CT NoArIzAh ArIs said...

ALINAC... ohhh silakanlah buang dgn segera ya!!

CT NoArIzAh ArIs said...

NABILAH... ya memang ngeri tak sangguplah klau mcm ni.

izyantyPersonalTaste said...

takutnya....thank's for sharing..

CT NoArIzAh ArIs said...

IZYANTY.. sama-sama :)

shah-kayrul said...

ngeri plak tengok picture nie...kena beringat lepas nie

armouris said...

info tentang barah payudara di SIHAT SELALU - Pengesanan Awal Barah Payudara

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails