Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Monday, May 16, 2011

Zaman sekarang budak 3 tahun pun dah masuk sekolah.


Anak adik aku ni pun dah masuk sekolah dahhh !!


Pagi semalam kami sekeluarga berada di kampung hubby.
Dalam perjalanan nak balik seremban pukul 8 pagi kami singgah kat warung tepi jalan kat situ untuk sarapan.
Yealahh... prince aku ada kelas taekwando kang tak di bagi makan minum dulu pengsan lak kat sekolah tu.

Jadi kami berempat pun pilihlah salah satu meja untuk duduk mengadap juadah pagi.
Pada waktu yg sama adalah sorang pak cik tu tegur kami.
Beliau memang mengenali kami... .. yea lah duk sekampung tak kan tak kenal kan!

Pak cik  : Nak balik seremban ke?

Hubby : Aaah... anak saya ni ada kelas pagi2 ni.

Pak cik: Dah sekolah ke budak2 ni .... yg perempuan ni darjah berapa ?

Aku : (ini time aku yg jawab) yang ni tingkatan 2 yang sorang ni darjah 4.

Pak cik : Haa... dah sekolah menengah ? (dengan muka terkejut beruk dia)

Aku : Kenapa tak caya ke?

Pakcik : kalau budak2 dulu besar ni lum masuk sekolah lagi dowh !!

Aku tak tahulah apo yg di fikirkan kat orang tua tu... anak aku yang dah sama tinggi dengan aku ni dia boleh terkejut lak pasal dah masuk sekolah!!

Zaman sekarang budak kecik umur 3 tahun mak ayahnya dah sibuk hantar masuk kelas itu kelas ini.
Inikan pulak yang dah bosar godang macam anak-anak aku ni.
Kalau aku tak hantar ke sekolah dah besar macam ni alamatnya mencari nahaslahhhhh......

Silap hari bulan aku lak yg DI SEKOLAHKAN kat kementerian !!

Walau apapun aku nak ucapkan SELAMAT HARI GURU buat semua follower dan silent reader aku yg menjadi guru..... Jasa kalian amat besar nilainya malah ilmu yg di curahkan adalah  pelita hidup kami semua.

Al-FATIHAH buat guru2 sekolah aku yg telah pergi dulu menemui ilahi.....  semoga roh mereka di cucuri rahmat dan di tempatkan di kalangan orang2 yg  beriman...Aminnn !!


CN : lebat lak hujan tengahhari ni.... apalah kabor kain aku kat ampaian tu !!


SALAM UKHWAH

8 comments:

LindaRahim said...

anak sy yg pertama masuk skul umur 5 thn...yg ke 2 n ke 3 umur 4 thn dah g skul sbb semua kengkawan pun wat mcm tu...kalau kita x buat sian pulak anak2 ketinggalan nanti....budak lain g skul belajar n bergaul...anak sy dok kat umah tgk tom n jery je...kena la ikutkan peredaran...

CT NoArIzAh ArIs said...

LINDARAHIM... betul tu kita kena bagi anak bersaing kalau tak dia jauh ketinggalan.. lain dulu lain sekarang... zmn sekarang org akan hairan kalau ank 5 tahun masih duk kat umah lagi.

Nora Shahaira said...

agak konpiusvjuga nape pok cik tu kata gitu ek...
tu la..kesian pulak kat bebudak 3 tahun ni..lama sangat kat tadika..tp tu la ibu bapa takut murid ni lambat tercicir ..tapi ada juga yg "malas jaga anak" sebab sampai ke petg siap sambung taska budak tu..walhal emak ada kat umah- pengalaman sebgi guru tadika..kadang2 murid sebegini kekurangan kasih sayang dan mengganggu perhatiannya

CT NoArIzAh ArIs said...

NORA... itu yg x patut tu kalu surirumah elok le di ambil ank lepas kelas bukankah perhatian & kasih syg lebih penting... sy tahu mmg ada segelintir yg mcm ni... rasanya elok mak tu g kerja sahaja dari duk umah tapi malas jaga anak.

izyantyPersonalTaste said...

zaman sekarang umr 3 th dah kena p sekolah...tapi ok gak, cikgu lum ngajar betol2 lagi pun, lebih kepada pergaulan n mgenal je kan...balik umah banyak tol lagu kt sekolah dok balik nyayi he3..

Citarasa Rinduan said...

setuju sangat2.
umai pun ayu sekolahkan masa usianya 2 tahun lebih..
alhamdullilah..
semakin bijak dia,

dan selamat hari guru utk semua guru2..

CT NoArIzAh ArIs said...

IZYANTY... kanak2 skrg kena ajar mereka bergaul secara sihat dulu klau dpt kindergarden yg 1MALAYSIA tu lagi bagus dpt bergaul dgn kaum2 lain jugak.

CT NoArIzAh ArIs said...

AYU... betul ayu kita akan rasa bangga bila ank kita ada perkembangan positif... semoga umai akan jadi sebijak ibunya jugak....Amin!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails