Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Friday, May 20, 2011

Dia tolong kita..kita tolong dia !!






Petang tadi balik kerja tetiba lak aku lapar.
Nampak mak cik2 kakak2 yang berniaga kat tepi jalan tu... terus je singgah.
Dan..... aku pun TER belilah kuih muih tu..... sepiring cucur udang sepiring kuih cakoi.
Tima kasihlah kepada yang berniaga kuih-kuih petang-petang ni.
Sekurang-kurangnya memudahkan lagi kaum-kaum ibu yg bekerja macam aku ni.
Balik umah bancuh teh je... terus ngap ngap depan tv.

Bila balik perut lapar dah boleh berbelanja seringgit dua kat dorang ni.
Dorang dapat duit.. kuih laku... dan kami dapat kuih perut pun kenyang.
Yealah balik kerja manakan sempat nak wat kuih bagai.
Yang paling penting nak kena masak untuk makan malam kang.

Ini yg di namakan konsep bantu membantu.
Kalau kat pekan-pekan atau bandar2 macam ni memang takkan kebulur ko bila balik keja.
Melambak-lambak yg berniaga... macam2 rupa kuih pun ada... sedap tak sedap tepuk dada tanyalah selera masing-masing.

Sekuramg-kurangnya teralas gak perut sementara menunggu makan malam siap.
Aku ni kena siap masak selewat2nya waktu maghrib.
Sebelum pukul 8 malam anak2 aku mesti kena makan jadi aku kena cepat-cepat masak.
Bila perut dah teralas dengan kuih-kuih ni segarlah balik semangat tu kan nak wat keja laju-laju.

Dah kenyang makan kuih ni aku tak makan malam lagilah.
Cuma hidangkan untuk keluarga tersayang ni jeee !!


CN : Malam-malam ni terasa lapar mkn sayur je lah .


SALAM UKHWAH

4 comments:

syAfA said...

bestnya makan petang2 kuih muih ni kan?

..teringt goreng pisang kalo kat kampung.lapar petang2 blh beli,keropok pnas ke..

kalo kat sini ada jual petang2 mcam tuh kan best..huhu..

sabor aje la,makan masakn sndiri aje la.

sbb kan kalo beli pun,msti x kena dengan selera..hihi..

CT NoArIzAh ArIs said...

SYAFA... balik cuti nnti kamu leh mkn puas2.. masak sendiri pun ok gak puas mkn kan !!

Suhami Ahmad said...

alahai chakoi.....terleleh air liuq

CT NoArIzAh ArIs said...

Lik keja singgah belilah kuih ni kat mana2 pun ada.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails