Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Sunday, May 15, 2011

Carca marba dahhh...!!!

Salam hari minggu.......

Yeahhhh... bukannya senang aku nak update blog di hari minggu ni.
Al maklum ajelah banyak aktiviti aku setiap hujung minggu.... ni ha aku berpeluang duk senang lenang depan lappy ni.

Semalam aku sempat check blog aku setelah sehari semalam hari jumaat hari tu tak dapat bukak blog.... setakat ni N3 aku tak ado yg hilang tapiiiiii....... komen dari  pengunjung blog aku banyak yg hilangggggg !!!
Aku rasa ramai gak yg kena macam nikan ?
Ada blogger yg sampai 3 4 entrynya hilang... itu lebih dasat !!
Bukan senang nak perah otak cari idea pastu taip lak panjang-panjang pastu cari pembaca nak suruh baca dan minta komen lagi.. ingat senang ke.... ???

Tak senang dan tak jugak susah!!
Tapi nak cari feel untuk berblog dan idea bercerita itu yg buat setiap blogger amat menghargai setiap N3 mereka termasuklah N3 yg di copycat ( pasal menarik sangatlah di kopi milokan...!! ).

Petang semalam balik rumah mak mertua aku.
Setiap kali balik susah sangat nak jumpa orang tua tu memanjang je tak ada kat rumah... yelah orang bujang senanglah nak kemana-mana.... cubalah kalau ada  "orang rumah"  nak bergerak pun susah..... macam aku ni ha... kono mintak izin laki dulu... kang dia tak bagi tak kemanalah aku....tu pasallah ramai mak2 jan yg tua ke muda ke lebih suka jadi solo.

Senang nak bergerak ... ke masjid ke.. ke rumah anak ke.... pergi melancong ke..... tak payah pening kepala nak masak dulu ke..... nak kemas umah ke..... tinggal sorang2... sukahati ajelahkan!!

Tapi semalam mak mertua minta kami hantar dia ke hospital melaka lak... cucunya anak kak ipar aku di tahan wad dia nak tengok budak tu terus nak duk kat melaka seminggu.... kenalah hantar malam tadi gak bila dipintanya walaupun kami pun baru je sampai nak tidor kat umahnya dia pulak nak berjalan tengok cucu.

Masuk hospital dapatlah aku online FB sekejap melalui handfone aku tapi bila kuar je dari spital terus out... agak2nyalah bilalah malaysia ni nak buat FREE WIFI kat seluruh MALAYSIA ?

Senangkan kalau ado cam tu... anytime..anywhere kita leh layari internet cari maklumat.... update blog walaupun dalam keta depan trafic light.... tengok muka kawan2 FB walaupun kat dalam pasat borong... seronokkan... lebih seronok tanpa di kenakan bayaran apa2.

Bila agaknya kita ni nak jadi penduduk MALAYSIA yg bebas pengunaan IT tanpa sebarang bayaran tertentu..... bukankah kita diminta untuk celik IT?
Akan lebih celik lagi jika pemimpin kita pun celik masalah rakyatnya.... opsssssss !!!!.

Oh ya... aku update blog sambil tengok AF.... malam tadi tak dapat tengok pasal citer di atas.
Ini PRINCEESS aku yg suka tengok aku tumpang tengok pasal dah duk depan tv  ni.
Tapi yg menarik nya juri2 kena komen guna bahasa melayu pulak ya ?

Agak2nya sampai final tak dyorang guna bahasa ibunda tu atau konsert ke 6 ni jeee.... ????
Kalau sampai final eloklah kan..... tak delah carca marba bunyi komennya !!!


CN : Tak suka bahasa rojak... makan rojak  sukalah.


SALAM UKHWAH



No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails