Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Thursday, May 19, 2011

......kerana tiga posen tempe ku tak di usiknya !!





Salam sejahtera.......

Petang semalam anak dara dengan anak bujang aku tu bergaduh pasal duit tiga posen
Tapi haru biru macam duit tiga ribu.
Salah si kakak jugak letak duit merata-rata terjumpa kat si adik dah jadi bahan rebutan  pulak.

Aku yg sibuk masak kat dapur teruslah naik hangin.
Aku ambik duit tu dua-dua sekali tak merasa.
Dek sakit hati  anak dara aku merajuk  masuk bilk buat keja sekolah langsung tak makan malam.

Sudahnya goreng tempe masak kicap kegemaran dia langsung tak di usiknya.
Selalu dialah yg menghabiskan tempe-tempe tu.
Marah sangatlah dia tu ..... merajuk tak bertempat !
Anak bujang aku wat biasa je makannya laju jugak... apa baranglah merajuk-rajuk...
Anak jantan kan !!!

Sib baik marahkan adik rumah aku tak di bako !!
Macam pepatah tu " marahkan nyamuk kelambu pulak di bakar"


CN : Kesiannnn  si tempe - tempe  itewwwww.... !!!

SALAM UKHWAH

10 comments:

farhana_aziz said...

hikhikhik..lawa pun ada..budak-budak kan kak.merajuk sampai tak nak makan..teringat zaman kecik-kecik dulu.hehe

btw, sedappp tu tempe masak kicap!faveret cikgu jugak!

Ati Masrif said...

salam kenal,

tempe di masak kicap
wow..resepi baru tu..

ce bg tempek resepi tu :)

CT NoArIzAh ArIs said...

FARHANA... mmg lawak dgr dorang berdua gaduh kat depan sy kat dapur gelak jeee!!

CT NoArIzAh ArIs said...

ATI MASRIF... Senang je grg tempe dulu pastu tumiskan bawang masukkan tempe tu ,bwg besar dan kicap gaul rata dan bolehlah di hidang.. lenkali sy buat sy ambil gambar dan tepekkan kat blog MENU ARIZAH sy tu ya !!

nabilah_2908 said...

alahai..kelaparan lah kakak malam semalam yer...

jom ke APA KATA HATI pulak ;
NAK TUTUP BLOG

CT NoArIzAh ArIs said...

nabilah... hr ni pagi2 lagi akk dh pergi ke blog kamu dik :D

IXORAROXI said...

Salam Ziarah...dah namapun bebudak, sabar banyak2...cantiknya rumah kat header tu

Bie said...

Hahaha kelakar pulak rajuk sampai tak makan malam...
dah marah sangat dahtu.

CT NoArIzAh ArIs said...

IXORA...Tima kasih sggh cni :)

CT NoArIzAh ArIs said...

BIE.. tulah pasal... petang tadi dia ckp "nyesal x mkn tempe mlm tadi..huhuhu"

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails