Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Thursday, May 5, 2011

Sup ikan kejora bintang..... Syukurlah citer tu dah habis !!


Owwwhhhhhh...... seronoknyaaaa dapat berblog balik setelah aku di lamun  keletihan.
Kenapa....... nanti aku citerkan...... tapi hari ni aku nak tayang sup ikan haruan yg aku masak petang semalam yg aku namakan  seperti di atas.




Ikan haruan ni hasil HUBBY g memancing minggu lepas....kononnya plan awal nak masak lomak cili api pasal berkuah...... sudahnya last minit aku tukar menu jadi sup ikan pulak pasal masak ni lebih senang dan mudah tak payah aku nak menghentak cili api kat dapur tu.

Ni semua gara-gara citer indon KEJORA & BINTANG ni lah !
Petang semalam kan episod kemuncaknya jadi mana leh ketinggalan nak tengokkan.
Aku suka sangat citer ni habis cepat.
Pasal citer nilah yg buat hidup aku tak tentu harah.

Setiap kali balik dari keja kul 5 aku terpaksa bergegas-gegas nak masak lak sebab nak mengejar citer ni pukul 6.30 petang.
Mula-mula citer ni dulu aku tak tengok langsung cuma PRINCESS aku je yg mengadap tv tu tapi sejak sebulan yg lepas tah mcam mana aku tertengok citer ni terus jatuh hati nak tengok hari-hari.

Bila dah jadi macam tu mulalah masa aku jadi kelam kabut... sambil-sambil tengok tulah aku masak.... bila iklan je aku lari ke dapur bila iklan habis aku lari balik ke depan.... macam tulah sebulan dua ni asyik berlari jelah aku !!

Ni citer ni dah tamat dah....syukur Alhamdulillahhhhhh !!
Citer tajuk yg baru akan start petang ni...tak delah aku nak menengok kang terjerat lagi.... dah tengok memula mesti nak tengok ending dia kalu tak.... tak pueh hati den.
Jalan terbaik lebih baik jangan tengok langsung pasal petang-paeang aku kena tengok bawang, cili . ayam , ikan kat dapur tu lak !!


CN: Pasni kalau lalu depan TV pukul 6.30 petang aku kena lelapkan mata sambil berjalan..



SALAM UKHWAH


6 comments:

ariana's said...

hehe..memang kalau dah mula tgk satu2 cerita tu, tentu tak boleh miss kan..baik tak payah tengok dari awal..

Sup ikan haruan..itu lah makanan akak waktu dalam pantang dulu, org tua kata elok untuk rawatan dalaman ikan ni..

Dilla Ady said...

incik darling suke btul layan cter nih...dilla dpt tgk2 sikit jek la..biase balik sibuk nk basuh kain bagai kan..

nabilah_2908 said...

hehehe..penangan cite bersiri..mcm ni la..

sy lak tak boleh lepas dgn cerita Cinta Antara Kita kt tv3 tu...huhu..

uish...sedap yer ikan haruan 2..? sy tgk ikan tu..ms ibu sy dalam pantang...makan ikan tu..sy tk rasa lak... ;)

CT NoArIzAh ArIs said...

ARIANA... betul tu sy dulu operate pun hubby belikan ikan ni hr2lah menu ikn haruan.

CT NoArIzAh ArIs said...

DILLA... HUbby & sy pun suka gak dah terjerat tertiba sbnarnya awal2 dulu x tengok pun !!

CT NoArIzAh ArIs said...

NABILAH... rasa ikan tu sama je mcm ikn lain cuma kpala ikan tu ada iras2 kpala ular kooo.... tapi khasiatnya byk dan bagus untuk luka dalaman... cewahhh mcm dokter lak aku..hihihi!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails