Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Sunday, March 31, 2013

Alasan .

Assalammualaikum...  


Kununnya nak balik kampung sabtu ahad ni tapi adik aku diqyah suruh mak datang seremban temankannya dua hari ni.
En hubbynya outstation ke terenganu .
Jadinya mak abah ada le kat sini.

Ayie dan diqnor pun nak balik kg gak tapi semuanya terpaksa menukar arah ke senawang .
walaupun mak abah kat sini tapi kami semua rindukan rumah kg tu.
Tempat kami tujuh beradik di besarkan...aku rindu nak tidur kat katil aku tu.
Tapi kerana seorang adik yang berbadan dua kami faham2 jelahkan.
Dimana saja mak abah berada disitulah kami semua akan berkumpul.

Petang tadi kami 5 beradik berkumpul minum petang kat umah yah.
pie pun datang gak dari kg bawak anak isterinya.
Selalunya kami yg duduk di bandar ni pulang ke kg kali ni dah terbalik lak.
Orang yg duk kat kampung lak turun ke bandar bertemu kami.
Cuma An sekeluarga dgn shilla je tak de petang tadi kalau ada lagilah hiruk pikuk rumah yah tadi.

Zaman tablet setiap orang akan memegang tablet main game kat dalam tu.
Pie tanya aku kenapa pilih Apple bukannya Samsung.
Aku jawab ringkas... samsung guna adroid senang hang!
Malam semalam yah tanya soalan yg sama jawapan itu jugak aku berikan.
Salah satu alasan tapi bukan alasan yg sebenarnya.

Jika kita ada dua pilihan antara kancil dengan merc pasti kita akan pilih
merc kerana qualitinya.
Semua orang pun tahu sejauh mana quality produk Apple.
Tak mahu bercerita panjang membandingkan beza Apple dengan Samsung tablet kerana aku risau ada yg terasa hati.
Antara adik2 aku ada beberapa org yg gunakan tablet samsung.
Mereka suka jadi tak salah mereka pilih yg terbaik mengikut fikiran dan kemampuan  mereka.
Aku sendiri pun ambil masa berbulan2 survey baik buruknya dua produk yg jadi pilihan ramai ni sebelum membeli.
Bagi aku biarlah "kalah membeli tapi menang memakai "nya.

Apapun pilihan kita ikutlah  mampu dan reason kenapa kita beli bukan untuk menunjuk2 ataupun terikut2 dengan gaya orang lain.
Ini semua daki dunia tak perlu nak "show off " sangat hingga ada yg berkecil hati.
Aku beli pun bukan untuk game tapi memudahkan aku BW dan update blog kat sini.
Selain dari mencari ilmu dan maklumat yg hanya di hujung jari.
Sesiapa yg dah baca blog aku dari dulu mesti tahu yg aku memang tak suka habiskan masa dengan game.

Ini entry pertama yg aku taip gunakan mini ipad ni setelah hampir sebulan bendaalah ni ada dalam tangan aku.
Aku harap dapat biasakan diri menaip tanpa keyboard dan mouse di sini nanti.


SALAM UKHWAH


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails