Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Thursday, March 21, 2013

I'm sorry le cik ular :(

Assalammualaikum..!!


Pagi ni sewaktu memandu nak ke tempat kerja aku tak tersengaja terlangar seekor ular.
Panjang gak ular tu tapi kurus je.
Ular tu melintang kat tengah-tengah jalan.
Dari jauh aku ingat kan kayu ke sampah ke memandu lak punyalah laju maklum lee jalan lengang.
Dah sampai dekat ular tu baru aku terperasan benda alah tu seekor ular secara otomatik isyarat mata menghantar laporan ke otak mengatakan "ular tu mungkin dah mati".

Tapi kauuu waktu tayar keta aku terkena ekornya tetiba ular tu meliuk-liuk kesakitan seperti kata pepatah " bagaikan ular kena palu "
Aku pandang ular tu dari cermin belakang dan terkejut aku ular tu masih idup rupanya
Tetiba rasa bersalah ada kasihan pun ada gak tengok ular tu .
Takkan aku nak tekan break emergency tiba-tiba je bila nampak ular tu kan....pastu biarkan ular tu melintas dulu baru aku jalan.
Dahlah aku bawak 70km/jam.
Pemandu lain tengok aku pun mesti pikir aku ni dah tak betul silap ari bulan ular tu hidup aku lak yang kena sondol kat kereta lain dari belakang.

Tapikan sampai sekarang aku masih teringat2 kat binatang tu terasa bersalah pun ada.
Sib baik aku tak mengandung kalau tak tak taulah apa ghupernya baby aku tu keluar nanti.


SALAM UKHWAH

 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails