Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Tuesday, May 13, 2014

Ke Arau Perlis...luahan hati si musafir.

Asalamualaikum ...


Aku sekarang berada dalam mpv exora bersama mak, abah, anak2 aku dan adik2.
Kami kini menghala ke Arau ,Perlis untuk menghadiri majlis konvo adik bongsu aku shilla di UiTM Arau pada hari Khamis ni.
Perjalanan yg jauh mungkin sampai hampir maghrib nanti.
Esok hari Rabu adik aku kena ambik jubahnya dulu pastu kitorang plan nak jalan2 kat sana sepanjang hari sok.

 

Berbagai dugaan yg aku lalui hari2 nak sampai ke hari ini.
Salah satunya adalah masalah kerani aku yg tetibaaaaa je Pulak MC sampai sebulan.
Sedangkan bulan lepas aku dah bagi tahu awal2 akan bercuti 4 hari untuk ke Perlis bulan ni.
Sebaik dia tahu aku nak cuti time tu lah Pulak pergi jumpa doktor pakar kat hospital mawar pastu admit wad pastu MC bersambung2 sampailah sebulan.
Sedangkan sakitnya dah lama time aku nak cuti nilah sibuk nak jumpa pakar.
Tahun lepas pun cam ni gak aku dah apply cuti dia admit wad jugak.
Tahun ni pun sama nampaknya tahun depan aku yg boking wad kat spital tu utk dia.
Dah tetiap tahun lak ko nak admit wad kan !!
Klau dah India tu India jugak ler ...... Geram betul aku di buatnya....

Tak boleh ke tunggu aku Balik bercuti dulu kok ko nk MC berbulan2 pun.
Aku nak cuti dengan senang hati pun tak senang hati.
Pasal tak ada orang nak buku D/O untuk barang2 yg nak keluar.
Dah lah semua kerja dia aku kena buat sorang2 dengan kerja aku lagi yg menimbun.
Nasib baik ada member lain yg baik hati sanggup nak tolong dan belajar buat kerja tu dalam masa 2 hari je.
Jadi dapatlah aku teruskan bercuti sebab ada yg tolong buka D/O sepanjang 4 hari ni.

Aku fikirkan dah tak ada can aku nak bawak anak2 aku dan temankan mak abah ke Arau bila bertimpa2 masalahnya yg datang.
Tetiap hari aku berdoa Mintak Allah lapangkan rezeki aku nak kesana.
Alhamdulillah akhirnya aku bercuti gak ke utara walaupun hati dan otak aku tetap ingatkan ofis tu.
Aku harap tak ada masalah besar yg berlaku sepanjang aku tak ada ni.
Semoga anak2 buah lain yg ada tu dapat uruskan kerja2 mereka sendiri.

Bagilahhhh can ahkakkkk ko ni nak holiday lak ha.




2 comments:

Acik Erna said...

Selamat bercuti ct

zino said...

semoga selamat sampai ke distinasi...dan majlis berjalan lancar

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails