Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Sunday, January 27, 2013

Selepas 20 tahun inilah pertemuan yang pertama.

Assalammualaikum...

Hari terakhir aku di JB sebelum balik ke Senawang sempatlah pulak aku menziarahi kawan baik aku zaman sekolah menengah dulu.

Photo

Ini adalah pertemuan pertama aku dengan Syikin Saip lani selepas 20 tahun tak berjumpa.
Selepas habis SPM masing2 macam burung terbang keluar dari sangkar masing2.
Berterbangan mencari hala tuju sendiri.
Ada yang terus menetap di negeri sendiri ( aku le tuuuu...) ... ada pula ke utara , ke selatan , timur dan barat.



Syikin salah seorang kawan rapat aku masa di asrama dan sekolah dulu.
Tak sangka lak dia duduk dekat dengan taman Ayie tinggal oleh kerana tak nak rasa terkilan tak jumpa dia. Aku peruntukkan masa hampir satu jam berjumpa dan berbual di rumahnya sebelum pulang ke Seremban.

Syikin kawin lewat dua tahun dari aku tapi askar2nya lebih ramai dari aku.
Dia dah beli rumah sendiri di JB ni dan dah tentulah duk sini terus nanti.
Bertugas sebagai jururawat di hospital Sultan Ismail.

Tetiba terasa rindu zaman duk asrama kat sekolah dulu.
Rindu bile terkenangkan kenangan bersama kawan2, kakak2 senior dan adik2 junior di asrama dulu.


Andailah masa silam itu boleh di undur semula ke belakang.......


SALAM UKHWAH

6 comments:

rinduan citarasa said...

Setuju ssgt.. Andai ms dpt diundur.. Mmg rindu dgn sahabat lama. Junior.


Tahniah kak ct sbb bsua lagi dgn kak syikin..

Xsangka dia kerja HSI. ayu temankan en zalie kat situ stiap kali treadment

azieazah said...

Zaman yang paling best untuk diulang dikenang tentulah zaman sekolah, kan?

Ct NoArizah Aris said...

AYU... tima kasih ayu mmg gembira dapat jumpa geng lama ni:)

Ct NoArizah Aris said...
This comment has been removed by the author.
Ct NoArizah Aris said...

KAK AZIE...mmg betul tu tapi zaman tu sekali jee x leh ulang2 dah :(

Ct NoArizah Aris said...
This comment has been removed by the author.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails