Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Monday, February 17, 2014

Limau lagi !

Assalammualaikum...


Balik keja duk releks Kat porch luar tu Dulu sambil minum petang air tea dan cempedak goreng.
Kekadang aku muskil gak dengan harga cempedak ni .
Bukan apa minggu lepas ank aku beli Kat orang Yg sama 2rm Dapat 5 ketul.
Ari ni aku beli 2rm Dapat Ompek ketul lak.
Sebenarnya berapa sen seulas cempedak tu di jual Kat budak tu Ompek Posen atau limoposen.

Tapi aku bersangka baik jelah mungkin gak saiz buah hari ni Lebih besar Dari sebelum ni Yg buat quantiti Yg aku Dapat jadi kurang tapi rasa manis cempedak tu tetap  sama macam minggu lopeh.

Jap tadi datang jiran sebelah ni kasi limau mandarin lagi.
Alahai kak limau Yg sey dpt CNY ari tu pun ado lagi Ompek bijik dlm freezer tu.
Ni akak bagi lagi Ompek bijik sapo lah Yg nak ngabihkan ni?
Anak2 aku dh kurang dah dengan limau ni tak macam beberapa tahun Dulu sampai kan tak cukup , berebut-rebut dua beradik tu.
Sekarang ni aku bawak balik buah buah tu dah 2hari dlm freezer barulah nampak dyorang makan .
Itu pun slow je mengunyahnya.
Dah muak kottt tetiap tahun umminya bawak balik dekat sekotak limau balik.

Ni apa Yg nak di buat dengan limau ni.
Kalau akak tu bagi cempedak goreng ke pisang goreng ke time2 ni sodap sikit aku nak mengunyahnya.
Buat tambah2 cempedak yang ciput ni ha.

Dah di bagi ea boteh nak poho pulak mak cik ni aiiiii....!!!

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails