Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Sunday, May 9, 2010

Selamat Hari Ibu Seluruh Dunia.

Hari ini tanggal 9 Mei ,hari ibu buat ibu2 di seluruh dunia. Pagi pagi lagi akak dan adik dh bangun ,terus masuk dapur..tung,tang,tung,tang kat dapur aku yg comel loteh tu, Si adik sibuk mengeluarkan nugget ,sosej dan kentang dari peti sejuk, si kakak pulak mengambil kuali dan  memanaskan minyak .

  Ummi : Apa korang buat pagi - pagi ni?
  Kakak : kita orang nk wat sarapan untuk umi.
  Adik : Aah...umi,hari ini kan hari ibu umi g tido kita masakkan ye!

Aku cuma tersenyum dan masuk ke dalam ,"boleh ke budak2 ni masak takut tak boleh makan je nanti". Sesekali aku datang menjenguk kedapur..haaii...sibuk dua beradik tu kat dapur siap dengan pinggan leper lagi setiap seorang.

Kakak : Umi umi nk nescafe kan,nanti kita wat kan ye!
Ummi : Tak payahlah air tu umi buat sendiri,adik g mandi cepat kang tak sempat nak g kelas taekwando!
Adik : Okey ummi !!

Setelah mandi dan bersiap aku terus ke meja makan, sarapan dah siap terhidang ada sosej , sedikit kentang goreng dan beberapa keping nugget untuk setiap seorang dalam pinggan yg berasingan untuk 4 orang.Tetapi yg TERISTIMEWA nya adalah sejambak mawar plastik merah jambu dan beg kertas kecil yg berisi jam pasir dan 2 keping kad ucapan hari ibu hasil kerjatangan mereka berdua!

Terharunya akuu...!!!!




Sejambak mawar kecil merah jambu dari kakak dan jam pasir dari adik.

Kad ucapan hari ibu dari kakak iera.

Kad ucapan dari adik (habis gambar ummi di kerjakannya..huhhuhu!!)

Aku juga ingin mengucapkan selamat Hari Ibu buat mak aku PUAN HAJJAH SITI RADIAH PARIS ,"terima kasih mak dengan segala pengorbanan,kesabaran dan kasih sayang yg diberikan dalam membesarkan kami tujuh beradik di dunia ini...Semoga kehidupanmu di berkati dan di lindungi dunia akhirat!!.



P/S: Hargailah ibu dan bapa selagi ada hayat mereka..mungkin esok lusa kita tak dapat lagi melihat mereka di dunia ini..oleh itu hargailah kehadiran mereka dan sayangilah keduanya.  


1 comment:

ziera azyra said...

owh terharunye saye membace kisah ini...weeeeee...... ♥♥♥♥♥

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails