Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Friday, February 15, 2013

Angpau Merah dan tahniah buat Puan kurnia !

Assalammualaikum...


Hari ni aku baru start kerja selepas 6 hari bercuti.
Keja pun sehari ni je sok dan lusa rehat kat umah lagi.
Senayan nanti baru kerja terus menerus macam biasa.

Pagi tadi sebelum pergi kerja berlaku situasi yg melibatkan wang sepuluh ringgit.
Dalam keadaan terpaksa aku bagi duit  tu walaupun hati aku sakit.
Tapi ALLAH tu sentiasa nampak apa yg berlaku.
Tak sangka lak bila masuk kerja pagi tadi aku dapat angpau merah ni dan nilai duit tu sama dgn duit aku bagi kat orang tu pagi tadi.
Lebih buat aku terkejut duit baru yg aku campak kat orang tu duit baru jugak yg aku dapat balik.
Cuma ia lebih baik pasal bersampul kaler merah.

Ini yang dikatakan rezeki tu datang dengan berbagai cara dan tanpa di sangka.
Terasa macam duit aku pagi tadi tu pulang balik kat aku.
Alhamdulillah...Alhamdulillah.....rezeki di pagi hari :))

 
Dah jadi rutin  company akan beri semua pekerja2 sekeping angpau merah setiap tahun selepas holiday CNY tapi kali ni terlalu awal aku ingatkan senayan minggu depan.
 
 
 Aku nak ucapkan juga tahniah dan SELAMAT PENGANTIN BARU buat kawan sekolah aku di SMADHM Jempol batch 91/92 dulu yang baru saja melangsungkan perkahwinannya dengan jejaka pilihan hatinya.

Tahniah buat Puan kurnia yang bertugas  di meja wartawan Bernama dan semoga jodoh ini akan terus berkekalan hingga ke Jannah dan diserikan lagi dengan cahaya mata yg comel dan soleh solehah.


SALAM UKHWAH


 

4 comments:

azieazah said...

Bagi company Cina, biasanya depa wajib bagi angpau syarikat. Angpau tu biasanya samada RM10 atau RM20.

Bestnya...

Ct NoArizah Aris said...

KAK AZIE... betul tu kak ..16 tahun sy berada dlm company ni dan ia satu perkara yg biasa setiap tahun.

Angpau merah tetap ada.

Bieaz said...

wahhh....angpau hehe
Rezeki..

siapa yang buat sakit tue?

Rinna said...

Wahh rezeki tuh..dpt angpau.. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails