Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Tuesday, February 26, 2013

Pecah berkecai menyembah lantai.



Assalammualaikum...
 

 

Aku pernah masukkan entry tentang pasu di atas kat entry MINI GARDEN satu masa dulu.
 

Pasu ni di antara pasu kesayangan aku dah bertahun dah dalam simpanan aku....Pokok pun silih berganti.
Lokasinya pun berganti-ganti dari dalam umah aku bawa ke porch pastu masuk balik ke umah pastu ke porch balik.
Aku beli masa tu anak2 aku kocik-kocik lagi.
Sekarang dah bosar panjang dah.

Tengah malam semalam aku terdengar bunyi barang jatuh dan pecah tapi tak beranilah nak gi tengok.
Gila  aku nak keluar tengah malam buta tu nak gi tengok di buatnya yg lain menanti aku kat luar tu nanya jeeeee....




Bila bangun pagi tu aku tengok pasu aku tu dah tergolek atas simen dah.
Tak taulah angkara binatang apa yg punya kerja ni.
Kucing ataupun monyet sesat yg sekarang tengah heboh di katakan berkeliaran dalam taman aku ni.
Tapi aku yakin si monyet yg empunya kereja pasainya aku terjumpa biji-biji buah kat depan umah aku.
Takkan kucing makan buah lak kottttt ???

Minggu lepas  masa anak2 aku balik sekolah monyet tu duduk atas pagar rumah aku mengacah-acah anak aku nak masuk kedalam.
Nasib baiklah tak di apa-apakannya.
Dengar cerita dah buat laporan kat pihak yg berkenaaan tapi ado je lagi binatang tu.
Rumah aku ni dalam taman perumahan... pasaraya je keliling umah  tapi dah rasa cam duk dalam utan pekak dah siap ada monyet bagai mintak-mintak pasni takdolah lagi pasu aku yg jatuh berderai di langgarnya.


SALAM UKHWAH


 

3 comments:

azieazah said...

Biasanya jika monyet berkeliaran ni kerana utan tempat habitat mereka diganggu tu yang depa pun bersepah.

Yang nak kena jaga, bukan saja budak-budak, tapi kalu dia tahu sekali cemana nak masuk rumah, dia akan ulang masuk. Pastu suka curik baju kat ampaian.

ainnoraini said...

dah sampai masanye kann...
Hancur berkecai..

my notes said...

assalamualaikum ... mmg sedih bila brg yg ada sentimantel value musnah wpun boleh diganti ...

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails