Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Saturday, September 22, 2012

Terpadam...

Salam Sejahteraa..!!
Sabtu
6 Zulkaedah 1433H



 Dah berakhir dah bulan syawal tapi aku tengok ada gak beberapa orang yang masih lagi buat open house.
Agaknya ada antara  mereka tak sempat nak buat time raya hari tu ...tu yg terlajak ke bulan Zulkaedah pulak.
Tak kisahlah kan rezeki masing2 tapi berbezalah sangat pulak raya dulu dan sekarang ni.

 Petang semalam hujan lebat kat area senawang ni di tambah lak dengan petirnya sekali.
Agaknya sebab kuat sangat kilat sampaikan separuh dari butang2 kat kotak fius rumah aku tu ter "off" tetiba ini menyebabkan lampu dan kipas terpadam.
Anak-anak aku ada kat rumah apalagi paniklah dyorang bila umah gelap pastu panas lak.
Nak buat sesuatu mereka takut ......nak tak nak tunggu je aku balik kerja kul 5 petang.
Bila aku sampai je ke umah dua-dua meluru masuk dalam keta nak kena air-cond kasi itu badan sejuklah balik.




Aku telefon adik aku Pie tanya macammana nak buat ...dia cakap sonanggggg jooo..
''Kau onn kan balik butang2 yang dah off kat kotak fius tu... tak de menda dowh..aku buat kojo tu hari2 tak de apa-apa pun !!"

Orang yang dah biasa main dengan elektrik nak di bandingkan dengan aku yg tekan button keyboard ari-ari ni mana nak samo.
Dah tentulah aku takut kang nasib tak baik kejung lak aku kat atas kusyen tu kang.
Baru dua button aku onn kan  aku dah seriau dah
Tergigil-gigil tangan aku...kang tetiba melotup fius tu  naya je aku mati tegak kat situ.
Sudahnya aku gunakan je batang penyapu untuk onn kan lagi 8 button yang dah ter "off" tu.

Yang ponting umah den torang bondorang balik.... tak yah susah-susah tunggu laki balik kojo dowhh.


SALAM UKHWAH

 

3 comments:

Unknown said...

memang kan.. skrang nie ramai orang buat jamuan..
tak apa, murah rezeki mereka dan kita2

kak...........
ayu kan, bab2 on suis y off time petir/hujan mmg terro..

nanti panggil ayu. hehehhehe

SITI NOARIZAH ARIS said...

AYU...wahh berani ayu yea akk seram bab letrik ni.

Kalau panggil ayu agaknya berapa jam akk kena bergelap tunggu ayu sampai yea..:)

zino said...

kalau setakat trip on kan je balik suiz yg di sentuh tu kan jenis plastik.. tak ada karen asal jangan kita sentuh dengan tangan basah... mau terkejut nanti hehe

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails