Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Saturday, December 15, 2012

Aku Terima Nikahnya.....


 Assalammualaikum...



Lama sudah aku tak menjemgguk blog aku ni bukannya apa...sibuk dengan persiapan perkahwinan adik lelaki aku..Ayie.
Sebagai kakak sulung hampir 70% persiapan terletak atas batu jemala patik ni.
Sampaikan aku terasa macam mak pengantin pun adoo..

Mana tak nya sikit2 along...kang sorang tanya along...sorang lagi nak jugak along.
Aku kat opis leh adik aku PIE tepon nak pasang khemah style cammana.... pastu leh lak tepon aku dari kedai buah tanya nak potong limau berapa bahagian... nak beeli banyak mano.
Macam2 hal betul...

Wat kenduri kat kg umah mak tapi umah aku tumpang bersepah sekali dengan kotak door gift.
Haaaa.... tu belum lagi aku citer kat korang pergi nilai sari suntuk  keluar masuk kodai kek nilai nun dokek spoloh bijik kodai tapi balik tangan kosong .
Minggu depan tu lak baru membeli belah..... mak dgn adik2 aku dah sound awal2 tak sanggup ikut aku berjalan cari barang..... leh pengsan tengah jalan.... ko sangguppp ?

Tapikan kalau bab nak menjimat belanja semuanya cari aku mintak aku uruskan..... manyak cantik muka dyorangkan ?


 
Tepat masanya  selepas asar 24 Nov ari tu AYIE selamat menjadi suami orang...hanya dengan sekali lafaz sahaja...Tahniahlah buat adik aku ni...berkat doa seorang ibu dia di jodohkan dengan anak gadis dari daerah jempol... orang nogori gak weiii !!




Ni time menyerahkan duit mas kawin.... aku tabik dengan pak lebai yang duk kat tongah2 tu... tu bukan ayah mertua AYIE tapi orang masjid...pak cik tu siap ajar lagi dialog2 bagus untuk AYIE cakap masa bagi duit mas kawin tu... peh tu dia ajar lak adik ipar aku si ZURA tu camman cara nak menerima dan menjawabnya.... aduiiii dramatis sungguhhh !!!

Time aku kawin dulu tak do lak arwah pak cik aku ajarkan camtu.... alih2 laki aku masuk bilik terusssss je ulur duit ..... tangan aku ni copekkk je mengambik eaa...:))



Acara seterusnya adalah acara membatal air sembahyang..... rantai tangan emas ni menjadi pengikat kasih 2 merpati sejoli...cewahhhh ( kalau ko baca entry aku ni yie jangan lupa belanja aku anak beranak masuk legoland  )

 
Ciumlah tangan si suami ni...dah sahkannn.... tapi cik abang tak leh cium dahi atau pipi isteri...pak lobai tadi dah posan awal2 dah.... kat masjid tak leh buek nak buek lik umah kang.
 


Lastly adalah mohon restu bonda... ni yang syahdu sangat... beberapa bulan sebelum di ijab kabul ayah ZURA pergi mengadap ilahi... tak sampai hajat ayahanda mewalikan perkahwinan anak perempuan tunggalnya yang satu ni.... beberapa minit dua beranak ni berpelukkan sambil menanggis.... aku yang tengok ni pun naik sebak gak...huhuhu...
 
 
 
Sekian dahulu laporan panjang berjela dari aku hari ini... pas berminggu tak buat entry sekali buatttt ha hambik ko panjang berjelaaa..... nantikan laporan seterusnya majlis resepsi sebelah pihak perempuan dan pihak aku adalah lelaki.... bagi masa aku edit gambar dulu nooo !!
 
 
SALAM UKHWAH

 

3 comments:

Rinna said...

Selamat pengantin baru.. buat kedua mempelai..moga berbahagia hingga ke akhir hayat.. Amin

ariana said...

Assalam.lamanya x jumpa Kat sini ye..
Sampaikan tahniah buat pasangan pengantin ye..wah., duo2 org nogori ye..senanb x yah rebut2 nk balik kmpung raya nnti., hehe

azieazah said...

Awak memang kakak yang baik... bertuah Ayie dan Zura.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails