Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Friday, May 3, 2013

Kalau dah bukan rezekinya...

Assalammualaikum...!!


Dah masuk bulan mei dah.
Hujung minggu ni rakyat satu MALAYSIA akan menunaikan tanggungjawab 5 tahun sekali memilih pemimpin terbaru.
Samaada yang ada sekarang akan kekal memerintah atau yang baru akan mengambil alih...wallahualam.
Kita tengok je keputusan SPR 13 tu nanti.
Bila semakin dekat hari mengundi macam2 kempen dan ceramah di adakan.




Baru-baru ni khemah didirikan dopan umah aku.
Orang BN,  tok mat menteri bosar nogori sombilan tu datang berhujah.
Penuhlah depan taman aku dengan bendera BN.... lepas asar seluruh taman senyap sunyi keta pun tak lalu... mna taknya semua berkumpul dalam kemah dongar tuk mat dan kuncu2nya berceloteh.
Aku balik kerja bancuh teh dengan kuih siap duk dalam umah dengar tuk mat berucap tak payah susah2 berebut kerusi dalam kemah tu.
Yolah sejongkal je pentas tuk mat bercakap tu dari umah aku, terang dan jelas apa dia cakap aku dengar dari umah aku tu.

Kalau ada rezeki BN lagi tahun ni monanglah kan.... kalau tak do rezeki apo nak buekkan.
Pilihan di tangan kito yang memangkah ni nanti.




Malam tu pulak aku dapat berita sedih adik aku keguguran .
Kasihan adik aku yang sorang ni dah 2 tahun menunggu cahaya mata dah happy 3 bulan tetiba rezeki di tarik semula.
Apa nak buat kalau dah belum rezeki diakan... sabar jelah.





Mak mintak aku hantar nasi kat dik yah.
Dia masuk wad pukul 7 malam mana ada lagi makanan dalam wad lagi memalam tu.
Aku bergegas masakkan lauk ringkas yang sesuai untuk dia.
Janji dia kenyang, tukar baju pun aku tak sempat pakai je baju kelawar dengan inner dan berselipar jepun je aku ke spital.
Kang lambat tak leh masuk lah ke wad paham2 jelah spital kerajaan ni kan.
Tapi hari tu mak guard yang jaga kat pintu besar tu cukup baik benarkan aku masuk siap senyum lagi tu walaupun jarum jam dah dekat spuluh malam dah tu.




Agaknya dia dia kesian tengok aku pakai baju macam orang bosar porut gaknya , tangan kanan pegang makanan tangan kiri pegang beg.
Ko sanggup pegi spital pakai baju tido berselipar jopun cam aku ???
Orang pandang aku , aku buat dekkkk jeee , tak pandang kiri kanan pun yang aku tahu nak bagi adik aku makan je malam tu.

Ermmm..... ingatkan tahun ni dapatlah 2 orang anak buah baru.
Nampaknya sorang jelah.....yang kat JB tu harap2 tak ada masalah lah sampai melahirkan nanti.


SALAM UKHWAH




 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails