Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Thursday, May 9, 2013

Asam pedas ikan patin.

Assalammualaikum...

Pagi lepas subuh kena ke dapur siapkan sarapan untuk rakyat jelata.
Petang lak balik  dari keja masuk dapur lagi siapkan makan malam untuk rakyat jelata jugak..
Bila hari-hari kena masak kita pun leh kering idea dalam otak ni.
Korang ada rasa macam tu tak ?

Kekadang tu aku merayau ke blog teman2 blogger masakan nak cari apa idea nak masak .
Semalam dalam esbok aku kat umah tu ada lebihan ikan patin beberapa hari lepas yang tak di masak lagi.
Kebiasaannya ikan ni kalau buat asam pedas cepat je laku kat umah aku ni.
Kalau goreng2 tak laku sangat tu yang aku buat asam pedas je lagi pun ada gak sayur bendi yang masih lagi berbaki.
Aku nak clearkan stock makanan yg ada tu sebelum beli stock yang baru.

 
Selama ni masak  asam pedas ikan guna asam jawa tapi semalam aku terbaca kat  SINI  leh guna asam keping malah asam keping baik untuk kesihatan.
Ohhh yesss... i like bab healty healty ni. :)
Maka terjadilah asam pedas aku ber-asam-kan asam keping.
Kalau mak aku dia akan kunyah asam keping ni tapi aku tak terliurlah lagi nak mengunyahnya.
 
Masamnya sama macam korang gunakan asam jawa tu tapi di sebabkan aku guna asam keping yg agak besar kenalah aku kuarkan dari periuk tu bila dah terasa masamnya... kang di biarkan asam tu lelama dalam tu teramat masam lak asam pedas aku tu tak termakan lak kat rakyat jelata ni nanti..


Sayur bendi itewww haruslah adoooo !!

Okey pasni guna asam keping je tak payah guna asam jawa.
Kata nak semakin sihat kannnnn !!!!

 
SALAM UKHWAH

 

4 comments:

sekadar satu coretan said...

suka asam pedas campur bendi..mmg sedap...
Smlm masak padas jgk tp bendi tak ada...campur terung je...

SITI NOARIZAH ARIS said...

AINNORAINI.... biasanya bendi tu sy lah yg perabihkan org laen dapat sikit joo..hehe..

Bunda_nora said...

makan pulak dengan nasi panas2 ada ulam2 dan sambal belacan...tak ingat lauk lain dah...

Unknown said...

Assalamualaikum..asam pedas mmg lah sedap,x jemu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails