Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Tuesday, April 30, 2013

Rezeki jangan di tolak-tolak.

Assalammualaikum.....

Bila kita terima jemputan orang adalah wajib untuk kita menghadirinya.
Itupun jika tiada aral yang melintang.
Kok sakit ko ..kok ado yg meninggal ko camno lak nak datang kan?
Sepanjang minggu ni sahaja aku dapat macam-macam jemputan makan-makan.
Alhamdulillahlah...rezekikan.

Hari sabtu hari tu aku hadir ke rumah kenduri orang kampung aku jugak.
Majlis ni di langsungkan di kg Tanjung berangan, ulu klawang.
Tapi aku sampai pun dah dekat pukul 2 petang pasai ari tu anak daro den nan seorang tu ado lak sekolah ganti.
Tunggulah dia balik sekolah dulu... dari senawang ke jelebu hampir 45 minit.
Sampai je ke rumah mak pengantin masih ramai lagi tetamunya tak delah rasa segan datang lambat kan.
Kata si tuan rumah " Tak pe nya datang lambat asalkan datang".

Esoknya hari minggu  ke majlis jemputan kawin di dewan sek men Datuk Musa Al-haj di kuala klawang.
Tuan majlis ni orang kampung aku gak,  rumah pun dekat je dengan rumah mak aku tapi kerana kawasan rumahnya kecil terpaksalah buat kat dewan sekolah menengah.
Majlisnya ringkas aje tapi pemancing undi ada gak kat situ.
Kata orang menyelam sambil minum air.

Hari rabu cuti 1 may ni lak adik aku nak buat majlis hari jadi untuk anak lelakinya di sri kembangan, selangor.
Nampaknya makan kek lagilah hari tu.... hancus leee diet mak long ko ni asyraf oiii.... tak makan tak boleh nanti termimpi-mimpi..hehe...

Hari sabtu yang akan datang ni pulak 4 may jemputan kenduri lagi.
Pak cik hasyim sedara sebelah abah aku mengajak aku meghantar anaknya bersanding kat Tmn Ampangan, Seremban.
Nampaknya kenalah ambik cuti pasal setiap kali adik2 aku nikah dia tetap ada meramaikan kami sekeluarga .
Kenduri sebelah pihak lelaki (anak pak cik) akan di langsungkan sebulan lagi.
Kali ni tibalah masa aku membalas budi dia lak kan.
Aku bawak sekali mak abah  pergi mengantar tu nanti.

Hari Ahadnya 5 May tak do makan2 tapi pogi mangkah  kat sek keb Amar Penghulu, Ulu klawang.
Depan umah mak aku je sekolah ni.
Kat kampung aku cuma bulan dengan dacing jeeee.
Yang manakah pilihan hati ???


p/s : Entry ni update kat opis , gambar2 sepanjang majlis tu lak ada dalam ipadmini aku tu jadi aku kasi baca citer dulu,  gambar lak kemudian errkk..:))


SALAM UKHWAH


 

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails