Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Wednesday, April 24, 2013

Dah jadi dah si tolo asin itu.

Assalammualaiku...!!




Ini telur itik dan telur ayam yang anak bujang aku bawak ke sekolah hari tu.
Dah balik dah tolo tolo ni.
Menjadi gak x-perimen sains anak bujang aku ni kat sekolahnya... merasalah aku sekeluarga makan telur asin buatan tangannya.


Dah siap di rebus dan di belah tunggu masa untuk di ngap jeee...
 

Selama ni aku tak taupun yg tolo ayam boleh di jadikan telur asin... yelah asyik nampak telur itik je kat kedai2 dan pasar2 tu kan.
Mak aku kata telur ayam boleh di buat telur asin tapi tak sedap macam telur itik.
Jadi aku pun mengetestlah telur ayam yg telah jadi telur asin tu.
Kompem betul mak aku cakap memang kurang sodap...telur itik asin tu jugak yg sedap.
Telur2 ni kurang sikit masinnya pasal anak aku letak garamnya sedikit.
Tapi kalau bagi kat mak aku ni sesuai sangatlah kan pasal dia pun ada darah tinggi, memang healty le untuk orang2 macam dia rasa telur asin ni.
Ayahnya tanya kenapa tak letak garam banyak2 biar dia masin macam yang jual kat kedai tu.
Anak bujang aku jawab " ummi kedekut garam tak bagi ambik banyak2"
Uiiikkk...aku lak yg kono !!


Malam tu juadah dinner kami adalah ayam masak kicap berempah dan sambal goreng kentang campur tempe cili api dari air tangan aku dan juga tolo asin ayam dan itik dari tangan si anak bujang .
 
 
Maka bergabunglah juadah dari dua generasi..hehe...


SALAM UKHWAH


 

8 comments:

ainnoraini said...

telur asin ni mmg membuka selera bila mkn nye tuu.,.x sedar dah bertambah2 nasik...

Ct NoArizah Aris said...

AINNORAINI...betul tu kak tapi yg cepat lakunya tang merah tulah.

Rinna said...

Sodap tuh.. tak kisah laa tolo ayam pun tak po janji jadi cam tolo asin..sodap makan ngan nasi paneh2 kan.. :)

nabilah_2908 said...

betul tu..sy pun pernah cuba asinkan telur ayam..mmg kurang kick.. ;)

Info terbaru said...

nice post, comment back

Ct NoArizah Aris said...

RINNA... betul, mkn dongan bubur pun sodap.

Ct NoArizah Aris said...

NABILLAH... tolo itik gak yg kick..hehe :))

Ct NoArizah Aris said...

NABILLAH... tolo itik gak yg kick..hehe :))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails