Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Friday, April 19, 2013

Salak ohhhh Salak.

Assalammualikum...!!

Beberapa hari ni cuaca panasssss sangat terasa macam berbahang.
Aku ingatkan aku sorang je yang rasa macam ni rupanya adik ipar aku kat JB tu pun up status kat FBnya bagitau malam tadi panas sangat sampaikan dia dua laki bini tu bermandi manda malam2 baru dapat tido.
Beberapa orang member pun up staus yg sama gak.
Ada tu mandi sampai onam kali !!

Panas tu macam berbahang nak tido malam pun tak selesa.
Rasa macam nak bukak baju je sib baik kat umah tu ada sorang anak lelaki bujang kalau takkk....
Lain le oghang laki laki ni pakai seluar je pun tak do hal cuba yg pompuan ni wat camtu kok bertambah tambah panas jadinya nanti.

Sekarang ni kat luar tu gelap je gayanya macam nak ujan.
Tapi ujan yang turun tadi rumput pun tak cukup basah.
Harap2 ujan le lebat2 pasni kasi sejuk sikit bumi bertuah ni.





Buah salak ni idaman adik  ipar aku kat JB tu.
Dah berminggu minggu dia mengidamkan buah ni baru je aku kirim beli dari sorang kawan hubby.
Itu pun dia jumpa dan beli kat area kuantan.
Buah ni kenalah aku simpan dulu sementara tunggu dyorang balik mengundi nanti.
Mak aku suruh balut dengan kertas sokabar biar dia tahan lamo..." Baiklah bonda anakanda menurut perintah" .

Sekali pandang  macam buah jering.
 
Aku kupas sebiji nak rasa tapi tak kena dengan tekak aku.
Ada rasa manis sikit tapi kelatnya banyak, mak aku kata makan dengan garam halus.
Agaknya bagi yg mengidam dan yg suka buah ni sedaplah agaknya.
Dari kocik sampai ke bosar inilah kali pertama aku makan salak ni.
Nampak benau tak pernah makan buah kampung sedangkan asalnya pun orang kampung.
Tapi kat kampung aku pun tak ada pokok salak ni apalagilah buahnya jadi bukanlah salah aku kannn...hehehe....
Orang kata  kelantan yg banyak buah ni.

Okeylah untuk adik ipar aku si puan PAZURA tu selamat menjamu matalah dulu dengan gambar buah salak ekau ni yo sebelum ekau menjamu anak tokak mu itewwww.....ngeh..ngeh..ngehhh.

Malam nanti jangan ngigau salak lak yooo.....


SALAM UKHWAH





 

6 comments:

Kella said...

kebetulan saya balik kampung hari tu.. banyak gak dibekalkan dengan buah ini.. huhu

Rinna said...

Saya pun suka gak ngan buah salak nie.. kelat2 manis..gitu.. :)

ariana said...

ehmm sedap nya..kalau yg jenis madu tu lg sedap kan..manis.

Ct NoArizah Aris said...

KELLA... klau dekat leh beli dgn kella..:)

Ct NoArizah Aris said...

RINNA...ye ke tapi tekak sy x leh masuk pasal tak biasa dgn buah ni dr kecik lagi.

Ct NoArizah Aris said...

ARIANA... ada yg jenis madu gak ke..tak tau lah pulak... leh cari le pasni.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails