Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Friday, April 12, 2013

Dek kerana sebijik tolo itik..

Assalammualaikumm....


Dah dua hari cikgu sains berikan senarai barang2 untuk di bawa hari ni.
Diantaranya telur itik, telur ayam,garam dan botol.
Aku fikir mereka nak buat xperimen telur asin...agaknyalahhh .

Tapi si anak bujang aku ni terlupa ataupun buat2 lupa baru malam tadi bagitau cikgu suruh bawak tolo itik.
Itupun lepas balik kelas tuisyen pukul 10 malam !!
Tercari2 kat dapur yang di jumpanya tolo ayam.
Manalahhhhh aku ada buat stock tolo itik kat umah ni ....tolo ayam tu je yang aku beli bersarang2 tetiap minggu.
Ingat rumah ni pasaraya GIANT !!

Kerana kasihan kan si anak  kena marah kat cikgu atau di malukan dalam kelas esok , aku meredah kepekatan malam memandu laju ke TESCO EXTRA Seremban jaya.
Ini je pilihan yang ada ...dah pukul sebelas malam manakan ada kedai runcit yg bukak lagi.
Kalau ada pun bukan semua kedai ada jual telur itik tu.
Sib baik jugak TESCO bukak pintu sampai kul 1 pagi kalau tak berdiri ajelah ko dalam kelas tu kono marah kat cikgu .



Tapi tolo itik kat pasaraya ni pepaham ajelah selain dari kocik berselaput dengan bahan asingnya.
Kalau siang2 tadi di beritahu leh gak ke pasar malam pasal kat sana telurnya lebih segar,bersih dan besar.

Tetiba teringin lak nak rasa tolo asin hasil buatan sendiri.. . nak pergi selongkar lemari resepi kengkawan blogger lak pasni :)


SALAM UKHWAH



 

1 comment:

Bieaz said...

Hahaha malam2 kena redah beli telor itik

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails