Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Thursday, April 17, 2014

Solat hajat peringkat pertama smk seri pagi ,senawang.

Asalamualaikum...

Baru pulang dari masjid Ar raudah kat taman aku ni.
Malam ni pihak sekolah smk seri pagi senawang buat majlis solat hajat peringkat pertama untuk murid2 nya yg akan menduduki peperiksaan PT3 , SPM dan STPM.

Aku kena hadirkan diri jugalah malam ni tadi pasal anak dara aku salah seorang pelajar yg terlibat.
Aku perhatikan macam ramai pelajar2 di sebelah saf perempuan daripada kaum2 ibu2.
Kaum ibu ramai yg tak hadir ke Ataupun aku yang tak perasan sebab duduk saf depan sekali bersama budak2 tu?
Bila berdiri sebaris dgn dyorang aku rasa macam aku ni yang pelajar dan mereka2 semua tu kaum ibu.
Apa tak nya saiz badan mereka besar dan tinggi sedangkan aku ni comel loteh jee..hihihi..

Bila melihat wajah2 mereka ni teringatkan zaman sekolah menengah agama dulu.
Aku duk asrama jadi solat berjemaah dan majlis bacaan yassin dah jadi rutin bagi aku dan kawan seasrama masa tu.
Usai solat maghrib hinggalah ke isyak kami akan berkumpul dalam surau.
Terasa lama benar aku tinggalkan zaman dengan kawan2 satu asrama bertelekung dan duduk dalam surau.

Terbayang satu persatu wajah kawan2 , kakak senior serta adik2 junior yang pada masa ni dyorang semua pun dah dewasa dan bergelar ibu macam aku.
Pantasnyaaaaa masa tu berlalu.
Malam ni aku bersama anak2 ini yang mana berdekad lalu sewaktu aku di alam persekolahan mereka semua ni entah di dunia mana tah.

Gambar sekitar majlis di masjid aku tak ambil pasal tak bawak handphone dan iPad.
Lagi pun segan lah aku nak bergambar bagai macam budak2 sekolah tu kat dalam masjid.
Dyorang semua siap posing macam2 dengan kengkawan nak buat kenangan kottt.
Tak pun nak tayang muka dalam laman sosial kejap lagi kang.

Kang tetibaaaaa je mak aku muncul sergah aku dari belakang sambil cakap..
 "Bergambarrr  jooo tak habih2 sampai dalam masjid pun nak menangkap gambar!! "






No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails