Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Friday, August 8, 2014

Cerita raya lagi ~ raya ke dua 2014.

Assalammualaikum...


Dah raya ke berapa ni ya?
Aku pun tak terkira dah raya ke berapa hari ni.
Aku dah pulun beraya kaw2 minggu lepas.
Minggu ni aku releks je Kat umah nak topup rehat utk seminggu penat berjalan raya minggu lepas.
Tapi di sebabkan tahun ni masing2 beraya umah mertua jadi Konvoi beramai2 tu jadi agak lewatlah   Dari tahun lepas.
Lagi bertambah lewatlah bila adik aku Yg kedua si Puan norehan tu lambek lak balik Dari kelantan.
Sementara menunggu yang lain2 balik aku bawak mak abah aku beraya umah Sedara Mara Yg dekat2 ni Dulu.
Umah Sedara sebelah hubby dah selesai dah satu hari raya hari tu.
Lagipun Sedara sebelah ayahnya tak ramai Kat kg ni sebelah emaknya langsung tak ada.
Kiranya sebelah hubby cuma beraya one side je sekejap je dah selesai.
Sedara Mara sebelah aku baik Dari mak mau pun abah aku memang ramai Kat sini.
Tu Belum termasuklah lagi Yg duk jauh2 tu lagilah nak kena jenguk gak tu.
Kang ada Yg pergi ada tak pergi ada lak Yg berkecik hati.
Selagi ada cuti selagi tu di redah smpai boleh tu pun Yg tersenarai WAJIB dlm list.
Yg tak tersenarai WAJIB tu singgah gak tapi mana Yg sempat je lah kan.

Aku hairan gak time raya2 ni ada gak yg sempat berholidAy bagai.
Mungkin dyorang tak ada Sedara atau pun Yg ada ramai Sedara tapi malas nak menziarahi .
Yang aku ni sampai tak cukup hari nak jejak umah2 Sedara punyalahhh ramainya Sedara Mara sebelah mak abah aku .
Tu umah sepupu2 Yg jauh2 tu mana Yg sempat je pergi Yg tak sempat minggu lepas tu mungkin bersambung Yg Akan datang, insyaallah.


Ini petang raya ketiga, adik aku si yah Yg bertudung Oren tu sibuk ajak aku temankan dia beraya coz dia tak Dapat join kami berkonvoi raya ke 5 nanti kena kerja... Okey lah bawak mak abah sekali beraya umah kakak sepupu aku ni Kat tmn irama.kuala klawang.


Hajat sebenarnya nak beraya dengan mak cik Rahmah aku ni.
Raya tahun ni giliran anaknya Yg kami panggil kak cu menjaganya.
Jadi dapatlah kami beraya dengan mak cik tahun ni Kat sini.
Dia tinggal bergilir umah anak2 Nya kerana masalah kesihatan Nya tu.
Kalau dia ada Kat Banting sekarang ni umah kak cik Liza memang tak dapatlah nak beraya dengan dia.


Bak kata arwah wan aku Dulu kalau dah Sedara kodim tu tetap gak ada rezeki nak jumpa sekali pun duk jauh jauh.
Sampai2 je ke umah kak cu kak cik Liza aku ni ada Kat umah tu jugak datang beraya.
Apalagi beraya Kat situ jelah Kami dengan dia.
Orang Banting teluk panglima  Garang ni memang payah nak jumpa kami maklumlah duk jauh sangat.
Raya ke raya tak pun time kenduri je nampak muka dia anak beranak.
Ni dah Kira rezeki sangat2 lah Dapat jumpa akak sepupu aku Yg sorang ni hari Ini.


Mak mak jemah sempat bergambar Dulu sebelum balik sebagai kenangan raya tahun 2014 ni.
Sebelah aku pompuan Yg pakai scarf  tu tuan umah Yg aku panggil kak cu.
Sebelah dia mak dan sebelah mak aku kak cik Liza kakak kepada kak cu.
Yang Kat belakang aku tu adik2 aku dan paling ujung Baju Putih tu anak Dara aku.
Anak aku Lebih besar Dari aku silap hari bulan aku leh jadi adik dia pulak.

Selepas umah ni kami ada beraya lagi ke 3 buah rumah Sedara Yg lain tapi tak ada acara bergambar bagai so citer ni terhenti setakat Ini ajelah ya.

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails