Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Monday, August 11, 2014

Cerita raya ke limo pulak.

Assalammualaikum...


Di sebabkan tahun ni semua  beraya umah mertua jadi Konvoi beramai2 tu jadi agak lewatlah .
Lagi bertambah lewatlah bila adik aku Yg kedua si Puan norehan tu lambek lak balik Dari kelantan.

Seminggu dia Ompek beranak beraya Kat kelantan rumah mertuanya.
Pukul 6.30 pagi hari jumaat raya ke Lima baru dia sekeluarga sampai ke rumah mak aku di kg ulu klawang jelebu.
Start perjalanan Dari kelantan 6.30 petang hari khamis sempat lak beraya rumah Sedara  dan member ya Kat sana pastu baru bertolak Balik ke n.sembilan.
Tabik le aku tengok laki bini drive kereta sepanjang malam tu subuh baru sampai umah.
Aku dgn laki aku setengah jam je dah sampai kg Dari senawang .
Pastu lak umah mak dgn mertua pun dekat2 lum paneh buntut dah sampai .
Banyak jimatnya di situ tapi kalau Dari segi keseronokan pengalaman travel lik kampung jauh2 tu Ann adalah juaranya.

Pukul seblas pagi kami 7 sekeluarga bergerAknya Dari umah mak mula kan perjalanan Konvoi ke rumah Sedara Yg jauh2 tu.
Ni sambung umah jauh2 lak pasal Tunggu Ann balik kalau tak ramai  tak best le nak hiruk pikuk kan umah Sedara sendiri kan?

Hari ke Lima ni kami list kan 7 buah rumah Yg mesti di serbu tapi satu umah tak Dapat masuk pasal tuan umahnya dah gerak ke tempat lain.okey kita dah jimat masa dekat situ.Tinggal onam bijik umah jelah kan. 



Mula2 ketua umah Pak teh zaba Kat taman desa kiara sikamat Dulu tapi Pak teh dah kerja Dapat beraya dgn mak teh dan anak2 Nya je.
Selepas tu kami gerak ke rumah Pak long alid Kat seremban dua pulak.
Sama gak citernya Pak long takde ke kolompo ambik ubat mak Long cuma ada busu edah dengan mak Long je Kat umah.






Gambar ni kami beraya di rumah Pak long raus aku Kat Dusun nyiur seremban, sebelah aku tu abah aku yang belakang tu Kat pintu mak long aku. Gambar Pak long tak de dalam iPad aku jadi tak dapek nak show kan Kat sini tapi rupa Pak long adalah iras2 abah aku tu le.
Dah Nama pun adik beradik kan.
Ini rumah Yg ketiga kami sampai pun dah time zohor Kat sana.
Lepas makan dan sembahyang gerak lak ke juasseh kolopilah.




Lepas beraya 3 buah umah di seremban kami sampai kesini .
Rumah arwah Pak ngah rais abang kepada mak aku.
Kiranya Ini raya ke dua kami tak Dapat bersalam dengan arwah.
Al fatihah buat arwah semoga rohnya tenang disana dan bersama org2 Yg beriman..aminn!!
Kami sampai sini cuma ada mak ngah dengan cucu Nya je, anak2 arwah Yg lain dah balik ke rumah masing2 dah.

Dari kolopilah terus turun jelebu balik .
Singgah lak ke sg rotan umah besan mak, beraya lak Kat sana.
Dua lagi besan mak Yg dekat2 situ kitorang dah terjah raya kedua hari tu lagi dah.
Yang jauh2 macam Kat kelantan tu memang tak sempat lah Nk pergi beraya , jauh bebeno !!
Pastu ada lagi masa sebelum Maghrib singgah lak umah  Ina ank mak ngah ani Kat tmn kempas koloklawang tu.
2 buah umah ni tak do gambar pasal memasing dah keletihan campur kekenyangan.
Muka pun dah serabai dah .
Nak cepat2 je balik umah mandi, rehat dan tido.

Esoknya agenda ziarah menziarahi Akan di sambung balik ke area kolompo lak.
Pasal Nya Sedara Mara kami ada jugak disana.


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails