Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Monday, August 18, 2014

Mak ngah Dak Yg tak seperti Dulu...

Assalammualaikum...


Citer raya aku selama seminggu serta raya berkonvoi sdh habis dah.
Jenuh nak menghabiskan entry tu selama beberapa hari ni.

Kali ni citer raya ke berapa aku dah tak ingat dah.
Ramai bebeno rumah Sedara Yg aku pergi.
Yelahkan time raya ni lah Dapat ziarah Sedara Mara terutama yang dah tua2 tu.
Kalau hari biasa masing2 sibuk dengan urusan kerja dan hidup.




Abah ajak aku pergi rumah mak ngah Dak aku ni Kat taman tuanku jaafar, seremban.
Pergi lak malam mencacau aku mencari umahnya.
Ingat area rumahnya tapi tak tahu no rumah.
Biasa aku pergi siang luas sikit pandangannya.
Ini pergi malam dah lah aku ada masalah Rabun silau nak terjojol mata aku tengok rumah orang sebijik2.
Sib baik anak bujangnya ada berdiri tepi pagar tak le tersesat masuk umah orang lain.



Inilah rupa mak ngah Dak sekarang jauh berbeza Dari Yg Dulu.
Dulu berbadan besar muka pun tembam sekarang dah kurus sangat muka pun sedikit cengkung.
Mak ngah baru kuar spital rupanya.
Ada masalah usus .

Inilah kelebihannya ziarah menziarahi pada bulan syawal.
Mana2 Sedara Yg Kita jarang jumpa atau tak pernah kerumahnya time nilah masa Yg baik nak eratkan silturahim.
Bertanya Khabar ....kalau tak raya aku tak tahu mak ngah dah Selim melim macam ni.
Waktu aku masuk kerumah aku org pertama bersalam dengan dia aku ingat kan Sedara dia.
Rupanya itu lah mak ngah terus muka aku jadi terkejut....Dulu lain sekarang dah lain.
Sekarang ni aku rasa macam dia orang lain.
Jauh sangat rupa Dulu dengan sekarang ni.
Kalau terserempak Kat mana2 gerenti aku tak kenal mak Sedara aku Yg sorang ni lagi.


Mak ngah rancak bercerita kepada kami tentang penyakitnya selama ni.
Semoga mak ngah Dak aku ni sihat seperti Dulu dan berisi balik badannya.
Teringat moment perkahwinan aku 18 tahun lepas.
Dia dan suaminya Yg jadi ketua chef untuk majlis kenduri aku Dulu.
Mereka berdua Diantara orang2 dapur Yg bertungkus lumus menjayakan majlis besar aku.


Terima kasih mak ngah Dak dan Pak ngah Bol !!




2 comments:

Acik Erna said...

dah sampai taman rumah acik tu ct

Ct NoArizah Aris said...

Opss ye ke acik?
Acik duk TTJ ke... Kenal lot mak ngah saya ni.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails