Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Friday, March 23, 2012

Surah AL-FALAQ sebagai pendinding.

Salam Jumaat hari penghulu hari...

Jumaat
30 Rabiulakhir 1433H


Sewajarnya menjadi amalan harian bagi umat islam untuk mengamalkan bacaan daripada surah AL-FALAQ kerana ayat ini sesungguhnya menjadi pendinding atau pagar daripada seseorang itu ditimpa gangguan atau musibah:


Katakanlah: " Aku berlindung kepada (ALLAH) tuhan mencipta sekalian makhluk,daripada bencana makhluk2 yg diciptakannya. Dan daripada bahaya gelap apabila ia masuk. Dan daripada kejahatan makhluk2 yg menghembus-hembus pada simpulan (dan ikatan-ikatan). Dan daripada kejahatan orang yg dengki apabila ia melakukan dengkinya. (AL-falaq:1-5)


Surah AL-FALAQ ini juga mengajar kita supaya memohon perlindungan ALLAH swt daripada perbuatan sihir dan hasad dengki manusia.

Jika berlaku apa yg di sifatkan sebagai buatan orang ALLAH juga pernah memberi amaran dan peringatan keras bahawa selain mendatangkan mudarat kepada diri sendiri pengamal ilmu hitam juga tidak berpeluang merasa sebarang kebaikan di akhirat.

Apa juga kebaikan yg ada dengan orang ini akan di berikan kepada orang yg dianiayainya. Orang yg menjadi mangsa mendapat keuntungan besar di akhirat nanti.



SALAM UKHWAH

6 comments:

ratusiput said...

thanks 4 sharing :)

Qhaifa Nur said...

alhamdulillah...boleh di amalkan nih...

munna said...

tq for sharing....semoga kita amalkan

Golden Rose said...

good info...setiap ayat2 ALLAH mmg mempunyai kebaikannya yg tersendiri

Cik Ecah said...

tq sharing kak :)

Rinna said...

TQ share info ini.. :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails