Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Thursday, August 9, 2012

Doploh hinggitttt...

Salam Sejahteraa...!!
Khamis
20 Ramadhan 1433H

Alhamdulillah dah  doploh  hari kita berpuasa untuk Ramadhan tahun ini.
Ini bermakna kita telah memasukki fasa ketiga dan terakhir untuk memohon doa kepada ALLAH swt agar kita di jauhkan dari siksaan api neraka.
Dalam sepuluh malam terakhir nilah kita kena tingkatkan usaha dan amalan sunat yg lain agar kita berpeluang untuk bertemu dengan malam LAILATUL QADAR....InsyaALLAH.

Tapi citer aku ari ni bukan pasal doploh hari ramadhan tapi doploh hinggit aku yg nyaris2 melayang semalam.



Ini seluar uniform kerja aku dan seluar ini adalah set uniform tahun lepas tapi seluarnya agak bosar kat bahagian bawah tu .
Bila aku pakai dah macam aku  pakai seluar laki aku dah..... seluar laki aku pun tak sebosar ni.
Tahun lepas masa staf lain kecoh2 komplen pasal baju dan hantar oter kat tailor tu  aku buat dekkkk jeee...

Tahun ni masa dapat batch set uniform yg baru  aku puashati dengan seluarnya.
Kununnya aku nak minta auntie tailor tu tolong kecikkan baliklah 3 helai seluar yg tahun lepas tu.

AKU : Untie...ini seluar tahun lepas yg besar tu yg saya cakap hari tu boleh kamu kecikkan ikut macam seluar tahun ni kan?
AUNTIE : Bolehhhhhh.....tapi ini seluar sy oter u kena bayar saya .
AKU : (terkejut tapi buat2 cun jeee ) Apa pulak saya kena bayar... untie ada account kat sini lagipun ini seluar u yg jahit tahun lepas maaa !!
AUNTIE : Kalau ini seluar saya jahit tahun ni lu tak payah bayar tapi seluar tahun lepas kena bayar aaa !!
AKU : Okeyyy berapa ringgit ?
AUNTIE : Tak mahal maaa...duapuluh ringgit saja.(sambil senyum lebar2 kat depan aku )
AKU : Okeyyy tak apa ini seluar saya angkat balik tak jadi kasi lu kalau kena bayar..... lebih baik saya jahit sendiri kat rumah.( aku kutip balik seluar aku masuk dlm beg plastik)


Aku fikirkan dia takkan caj apa2 pun pasal seluar tu dia yg jahit tahun lepas dan dia adalah tailor syarikat tapi kalau aku kena bayar pulak kat dia baik aku otter sendiri je seluar tu lagipun sekarang ni aku masih lagi menjahit langsir .

Nampak nau sia2 nya aku nak bagi dia duaploh hinggit sedangkan aku pun ada mesin jahit dan boleh menjahit....lain lee kalau takdo mesin jahit sendiri kat umah.



Langsir depan dah siap jahit dan tergantung dah..... tinggal kepala langsir dengan langsir dining room je yang aku tak siap jahit lagi lepas siap jahit langsir leh otter seluar tu pulak.

Kesiannnnn auntie tu tak dapat sembelih aku time bulan-bulan pose ni...terkulat2lah kau tak dapat doploh hinggit aku .... kos benang dengan letrik mesin jahit aku untuk 3 helai seluar tu pun tak sampai  doploh hingit......daripada bagi kat untie tu baik den g berbuko kepcee dengan duit tu konyang gak poghut den !!

SALAM UKHWAH

a

6 comments:

SuriHanna said...

cantik langsir...

zino said...

selamat berpuasa.....

CT NoArIzAh ArIs said...

SURIHANA... tima kasih..kain murah je tuu.

CT NoArIzAh ArIs said...

SURIHANA... tima kasih..kain murah je tuu.

CT NoArIzAh ArIs said...

ZINO... selamat berpuasa jua utk zino.

CT NoArIzAh ArIs said...
This comment has been removed by the author.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails