Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Monday, September 29, 2014

Terboli koci labu Yg tak cukup masak.


Assalamualaikum...


Petang tadi balik kerja rasa perut cam kenyang je terus lah aku balik umah.
Sampai umah si princes nan seorang tu Tanya tak beli kuih ke?
Nak makan pisang goreng  Katanya.
Dah mati enjin nak turun kereta dengar dia cakap camtu kesian lak.
Okey start kereta ajak dia sekali beli kuih Kat depan taman tu.

Sampai Kat gerai goreng pisang dia ternampak lak gerai sebelah tu ada jual donat sosej.
Dan dan tu je Kensel beli goreng pisang sudahnya rezeki Pak cik gerai sebelah lah pulak.
Aku beli kan donut sosej tu Lima bijik pastu ambik karipap pusing seketul dan koci labu seketul untuk aku.
Koci labu tu memang tinggal seketul je pun.


Balik umah time nak makan aku bukak tengok lembik semacam je koci orang tua tu.
Aku picit2 dengan jari...laaaaa tak cukup Masak kuihnya!!
Tepung tu kuningnya cantik tapi lembik nak makan kang rasa cam makan topung Jo.
Anak aku kata nak pulang kan balik ke Kat atuk tu ?


Tak payah nak susah2 kan diri semata2 seketul koci labu tu.
Lain le kalau masih Kat gerai tu lagi leh show kan terus depan mata dia.
Kang berbalah2 dengan orang tua lain lak jadinya.
Meh aku kukus sendiri Kat dapur tu lepas Masak boleh terus ngap.
Kuali dengan tudungnya sebosar godang tapi koci nan sekotul.
Dah hancur  pun koci tu masuk perut aku dah.

2 comments:

Acik Erna said...

rajinnya ct..boleh kukus jugak koci seketul tu kalau acik sah tak rajin

ummi aqilah (LM) said...

Rajinnya kukus seketul je. Kalau LM..,hehehe paham2 je la

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails