Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Thursday, February 24, 2011

Tepuk dada tanyalah iman masing-masing !!



Gambar hanya hiasan... tak ada kena mengena dengan citer di bawah.



Perbualan seorang teman dgn sorang mak cik tukang sapu..:

Makcik : laki ko duk mano?
kawan : sandakan..
Makcik : abes korang duk asing lah nie?
Kawan : iyo
Makcik : ha esok ko molopong jo lah tgk laki ko ngan botino laen....
Kawan : glurrrrrrrrr...(telan air liur jer lh) betul ke camtu ??


Selalukan kita dengar ayat macam mak cik tu cakap ?

Lebih-lebih lagiiiiilah kalau si laki kat utara si bini lak kat selatan..... kunun2nya lah duk jauh2 ni banyak yang tak eloknya.... yelah kalau tak bini tu wat hal si laki pulak yang mengatal.
Lepas tu bukak lak segala macam surah dan hadis yang mengatakan tempat isteri sebaik-baiknya di sisi suami  !
Tapilah kan dah duk depan bijik mata pun wat hal jugak camno ??????

Pokok pangkalnya pada hati dan iman seseorang... klau dia jenis yg senang kena hasut kek setan gondol tu ada bini depan mata pun buat hal lagilah kalau duk jauh-jauh ni.
Tapi cubalah yang kuat imannya dan tetap hatinya pandai pulak jaga maruah sendiri ... duklah sejauh mana pun dia tetap setia dan isteri tetap di hatinya.
Tapi payah nau sekarang ni nak jumpa lelaki2 yg tetap hatinya dalam sepuluh orang mungkin ada satu je kot!!

Sama jugaklah kalau laki ko drebar lori kalau kuat imannya walaupun tak balik seminggu isterinya tetap yang satu tu jugak walaupun ramai yang komen drebar lori suka pasang bini ramai2.
Suami-suami yang keja dalam ofis pergi balik rumah hari2 pun kalau jenis yang miang tu nak buat hal dia buat hal jugak tak payah nak tunggu jadi drebar lori dowh !!

Kadang-kadang tu yang baik depan  isteri pijak semut pun tak mati tulah  lagi nak kena berjaga-jaga... takut-takut ada udang galah di sebalik mee hailam !

Jadi kepada kawan aku kat atas tu...
Kok ko raso tak sodap hati  tinggalkan je bisnes tu ikut ajolah laki ko kat sandakan tu jangan satu hari nanti ko yang di persalahkan.( lelaki yg buat hal memang suka salahkan isteri sekali pun 99% adalah kesalahannya sendiri  )
Tapi kalau dah ado dopan mato dio nak jugak menggatal anggaplah itu dah suratan takdir.

Belum tentu yang jadi suami kita hari ini adalah jodoh yang terbaik untuk kita ke akhir hayat nanti.


CN : Ramai  jugak isteri2 yang memendam rasa bila dapat suami mengenyam macam miang buluh !!!


SALAM UKHWAH

2 comments:

Meera said...

Macam-macam hal kan sekarang... Tu yang ramai takut nak kawin tu..:(

CT NoArIzAh ArIs said...

MEERA....timakasih sudi singgah, komen & follow.

Memang betul iman klau x kuat mesti akn terpedaya jugak dgn hasutan... tu pasal suami/isteri kena sedar dan tahu status msg2.

Jgn takut nak kahwin pulak sebab perkahwinan akn jadi seronok jika masing2 tahu hala tuju sebenar perkahwinan itu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails