Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Wednesday, February 16, 2011

Tetiba lak banyak idea kat dlm kpala ni !!


Namanya iman...kami panggil pun iman...semoga jadi org yg beriman dh besar nanti...Amiiiin !!!


Entah kenapa banyak na pulak idea yang aku nak tulis dalam blog ni hari ni... tapi tak mau tulis semua hari ni aku tulis lenkali.

Malam tadi aku tengok drama TV 3 sempena MAULIDUR RASUL citer YG TERPUJI.

So far....oklah drama tu ada banyak pengajaran terutama dalam pangilan nama kepada anak-anak... dari dululah sampai sekarang aku tengok ramai orang suka menyebut nama anak dengan nama timangan... nama betul budak tu dah eloklah dah sedap maksudnya tapi g pulak panggil yang lebih sedap kat tekak mak ayahnyaaaa.

Kalau maksudnya elok tak apa jugak tapi kalau jadi yang lain?
Selain tu citer ni humor jugaklah.. aku ni sebenaunya jarang tengok telibesen ni... kalau terserempak dgn citer yg best2 kat bijik mata aku ni barulah aku tengok.. kalau tak jgn harap lebih baik le aku baca mangazine ke... sok kabar ke atau BLOGWALKING... tu lagi berpaedahkan !

Nak nak pulak citer seram jgn harap aku akan on tb tu... eh cakap pasal citer seram ni kan malam yg sebelum tu ada satu lagi citer berkenaan hari MAULIDUR RASUL ni jugak.. apa tajuknya yekk.. HIJAB KALBU ke HIJAB TERKABUL ?

Sobonar ea masa citer ni di siarkan aku ada kat rumah adik aku... time sembang-sembang tu mata aku menjelinglah tengok citer ni tetiba keluar pulak muka TOK MEK ( klau aku x silaplah ) dalam citer tu ... rupanya  IEJA yg melakonkan watak tu mengunakan ajaran salah untuk memikat suami.( isteri2 yg buat camni dosanya amat besar tau...jgn cuba2 nak buat pasal !! )

Tapikan yang buat aku lagi malas nak tengok tu bila sampai ke babak suami IEJA ( lakonan Asyraf ) makan kat restorannya pastu ada cacing pulok dlm pinggan kawan dia tu ( seorang yg warak ...lupa lak aku nama pelakon ni ).

Kebiasaannya benda2 macam ni adalah ilmu pelaris yg di gunakan sesetengah org berniaga utk memajukan perniagaannya  ( SETENGAH je ye bkn semua.. ) benda2 macam tu hanya boleh di lihat oleh yg kuat ilmu agamanya.... tu pasal yg kwnnya yang warak tu boleh nampak cacing bergeluit dalam pinggan tu padahal dia order mee je tadi !!

Bila tertengok macam tu kembang pulak tekak aku ni ... nasib baik jugak hubby aku bukan jenis yg suka sgt makan kat luar... sesekali tu adalah.... gelilah pulak aku nak order mee lepas ni.. eeeeiiii !!!!

Heeeeyy...apa pasallah aku boleh tertengok citer macam tu!!


CN : Nampaknya jiran aku kena tukar nama pangilan anaknya si mamat tu lps ni... itupun klau dia tgk citer mlm tadi !!


SALAM UKHWAH

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails