Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Monday, February 28, 2011

Dah lama benau aku tak ke pasar malam.


pinjam gambar cik gugel pasal aku lupa bawak kamera aku.

Ini bukan citer olok-olok.
Tapi ini adalah reality.
memang dah lama sangat aku tak ke pasar malam... makan tahun jugaklah.
mesti ramai heran.... darat sangat ke aku sampai lama tak kepasar malam... bukannya apa sekitar tempat aku berumah bertangga ni( eerr..rumah aku tak do tanggo ) banyak nau pasaraya.. dari yg HYPERMARKET sampailah ke SUPERMARKET... semuanyo ado kat sini.

Ni tak lama lagi belakaaaang jee rumah aku ni nak buat pasaraya HALALHUB pulak... haaa lagilah tak payah pakai kereta aku nanti... just jalan kaki lenggang mak limah je ke belakang tu.... kuar masuk ikut pintu dapur jeee !!

Pasal tempat2 ni semualah aku terlupa nak menziarahi pasar malam walaupun seminggu sekali... sedangkan sekitar sini setiap hari ada pasar malam tapi di kawasan taman kediaman yang berbezalah.... lagipun bila anak dah makin membesar dan bersekolah banyak masa aku yang dah jadi sempit ( asal jangan sempit rezeki udah lee )... yelah kena beri perhatian lebih untuk kerja sekolah dyorang setiap malam.... pastu hujung minggu lak lik kampung.

Okey semalam aku pergi pasar malam senawang... terasaaaa lah seronoknya tengok macam-macam gerai ada... dari makanan,pakaian dan macam2 lagilah... tapi aku tak pergi ketempat sayur dan ikan2 tu pasal bukan hajat kesana  nak beli barang2 basah pun.

Aku cuma nak cuci mata dan tekak aku aje... haa kat situ aku nampak macam2 makanan yg menarik perhatian tapi aku cuma beli ayam madu, burger, pulut bersambal, yong tau fo , kuih akok dan baju untuk princess aku.
kalau ikut nafsu aku mau macam2 yang aku borong tapi sabar..sabar... ada banyak lagi pasar malam yang aku leh pergi nanti.... dan banyak pulak juadah yang aku leh rasa.

Tapi aku terlupa lak nak ambik gambar dek terlalu excited nak makan pasal dah lapau kau !!


CN : Dulu baru2 duk sini setiap malam pergi pasar malam sampaikan peniaga pasar malam pun kenal dah muka aku .


SALAM UKHWAH

2 comments:

kella said...

rasanya kita tiap minggu ke pasar malam kot.. semata mata nak beli popiah basah akak tu.. hehe

CT NoArIzAh ArIs said...

Kella... pasni sy kena selalu ke psr mlm mcm dulu2... nk cuci mata & tekak.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails