Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Tuesday, September 27, 2011

Aku pun terfikir benda yg sama gak semalam bila terdengar dentuman yg kuat tu.

KIAMATKAH  ?????
Peringatan semula! tolong la baca!! Semalam, siaran RTM di Negeri Pahang tergempar ramai orang terdengar bunyi dentuman yang sangat kuat di susuli gempa bumi selama 3 minit, mungkin ini tanda2nya > kpd semua yg bergelar muslim,hari nie pakar meteorologi bhgn bunyi dr Rusia m'dapati sesuatu bunyi ganjil spt ngauman raksasa dr bwh mantel bumi.menurut para ulama kemungkinan besar itu ialah suara Dajjal y b'usaha utk naik ke muka bumi.oleh itu,kte disuruh sentiasa x berhenti azan dan solat,sebarkn kpd umat ISLAM yg lain. Amanah! Wallahualam. KITA YANG MENENTUKAN DIRI KITA Jgn skip utk bace ni. Sebarkan kalau sayang pada islam.> BAHAYANYA KARTUN POKEMON dan BINATANG2 yang ade dalamnya. POKEMON bermaksud saya yahudi,> PIKACHU bermaksud jadilah seorang yahudi. CHARMANDER bermaksud ALLAH itu lemah..nauzubillah) .> jadi. tolonglah SEBARKAN kepada rakan2 chat korang semua.> tolong forwardkan mesej ni kepada sumer org Islam!jngan smbong n bongkak........

~ COPY PASTE FROM BLOG MOMENTO KAMI.


Aku baru terbaca entry ni pagi ni tapi malam tadi sekitar lepas isyak aku ada terdengar bunyi dentuman yg sangat sangat kuat lebih kuat dari biasa.
Pada mulanya aku tak terfikir pun hujan akan turun sebab tak ada langsung bunyi angin atau kilat seperti kebiasaan yg nak hujan tu.
Dah lah malam kat luar tu gelap gelita hitam pekat bumin bak kata mak aku.

Kalau siang leh lah dibezakan cuaca nak hujan dengan tidak bila kita tengok langit mendung dan hari semakin gelap .
Tapikan bunyi tu berbunyi beberapa kali dan setiap kali berbunyi aku rasa terperanjat dan rasa takut.
Aku fikirkan samalah macam entry kat atas tu aku rasa bukan macam bunyi guruh sebab ia betul2 menyeramkan aku.(sebelum ni aku tak rasa apa2 pun bila guruh berbunyi).
" Bunyi apa tu yg kuat sangat tu.....guruh ke atau ......??? "

Lama lepas tu hujan turun tapi taklah selebat yg aku sangkakan kalau nak dibandingkan dengan beberapa kali bunyi dentuman yg kuat sebentar tadi.

Waktu tu mulalah aku terbayangkan tiupan sangkakala yg akan berbunyi mungkin kuat macam tu ataupun lebih kuat lagi dari itu.
Bila pagi ni aku bukak blog terbaca entry kat atas tu rasanya bukan aku sorang ajelah yg berfikiran macam tu.
Rupanya ada orang lain pun berfikiran yg sama macam aku jugak.

Moral dari entry ni untuk diri aku sendiri bila terdengar bunyi yg sekuat itu seperti malam tadi macam beri satu peringatan kepada aku dan kita semua yang kita semakin hampir ke zaman tu.
Wallahualam...!!!



SALAM UKHWAH:


11 comments:

kella said...

Subahanallah..... di mana tu dentuman tu.. memang semalam hujan tu sejuk je.. tapi tak perasan pula kita dengan bunyi itu...
ya Allah... memang kita dah semakin dekat pun...
ya Allah...

CT NoArIzAh ArIs said...

KELLA... kat rumah sylah terlalu kuat macm nk runtuh langit tu bygkan kalau kiamat nnt mcm tu !!

Efa said...

takutnya..semoga jadi peringatan kat semua..

nabilah_2908 said...

tak perasan pula tntg dentuman ni...

tp malam isnin tu memang hujan...tp hujan start dari petang bawa ke malam...

sy percaya itu peringatan dari Allah...Kiamat itu pasti...

Kakzakie said...

Masya-Allah sesungguhnya amat menakutkan. Kalau zaman baginda rasulullah dikatakan oleh sahabat baginda dunia telah terlalu uzur apalah lagi zaman kita yg telah 1432 kali hijrah berlalu. Memang telah terlalu tua bumi ini dan akan bila-bila masa akan berakhir....

SuriHanna said...

Maha Suci Allah.. harus beringat yang Kiamat itu benar..

CT NoArIzAh ArIs said...

EFA.. betul tu !!

CT NoArIzAh ArIs said...

NABILAH.... mula2 terdengar kecut gak perut kalau berlaku kiamat yg sebenarnya tak tahulah pulak betapa ngeri dan dasyatnya bunyinya.

CT NoArIzAh ArIs said...

KAK ZAKIE... betul tu kak sy setuju sgt ckp akk tu.

CT NoArIzAh ArIs said...

SURIHANA...memang benar ia pegangan org2 yg beriman.

gerhana luka said...

biasa kalau ada bunyi guruh kuat sikit pun anak saya dah ketakutan inikan pulak bunyi yang luar biasa. mmg takut bila memikirkan hari kiamat cuma kita kena la banyak kan lagi amalan kita.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails