Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Thursday, September 29, 2011

Kita citer pasal makan makan lak.



Sedap pulak kropok ijo ni.
Ni dalam kategori kropok ke ??
Tak taulah aku tapi memang sedap masuk yg ni dah 2 bungkus aku perabihkan.
Sebenarnya aku tak beli tapi dapat waktu mak aku pergi majlis kenduri kahwin minggu lepas.
Tu pasal kopok tu packingnya cantik berbunga-bunga.

Biasalahkan zaman sekarang adalah zaman orang melaburkan duit bagi orang makan kenyang-kenyang.
Dulu-dulu pergi majlis kahwin dapat bunga telur dan telur sebijik jo la ni berjinjit-jinjit beg kertas ko bawak balik macam-macam ado kat dalam tu.

Disebabkan anak-anak aku kena ciken pop maknanya akulah yg tolong perabihkan segala mak nenek makanan dalam beg kertas tu.
Tak baik membazirkan....lebih baik aku makan.... perut akuuuuuu gak yg konyang !!

Sekarang ni aku tinggal berdua je dengan hubby.
Anak-anak aku kat kg bukan pasal ponteng sekolah tapi disebabkan kedua-duanya kena demam ciken pop serentak jadi mak aku suruh letak kat kg dengan dia senang nak diawasi.
Baguskan bila ada mak lagi ni dan mak leh tolong tengokkan anak2 kita bila anak kena macam ni.
Sapa-sapa yg pernah kena ciken pop tu taulah macam mana gatal dan miangnya benda alah tu nak kuar kat badan pastu makan kena berpantang ubat jangan lupa telan !!!





Jadi di sebabkan berdua aku malaslah nak tertunggang tunggit kat dapur tu masak.
Aku ajak hubby makan kat gerai " papa chop mama grill " kat stadium paroi tu.
Dah lama dah tak datang makan kat gerai ni jadi malam tadi ada peluang aku nak ke sana.
Memula ingat nak ambik  "chiken chop" tapi aku teringat petang ni aku nak makan kepcee dengan kak fatimah pasal dia last day keja arini... dah pencen dahhhh akak aku ni .

Takkan malam tadi ayam petang ni pun ayamkan ?
Sudahnya ku pilih set " lamb chop" dengan sos lada hitam je malam tadi tapi hubby ambik nasi goreng sotong kat gerai sebelah pasal tekak dia memang tak boleh telan makan lauk tak de nasik ni..... dia cakap macam kucing jeee ......aparaaaaa !!!



Desertnya aku pilih yg ni eskrim goreng..... sedap gaklah ini kali pertama aku makan.
Ni kalau anak2 aku baca entry aku ni kompem berbakul-bakul dia kutuk aku pasal tak ajak dyorang sekali.
Tak pe tak pe nanati korang berdua dah elok betul-betul ummi belanja makan kat sini yea... alahhhh bucuk bucuk ummiiiiiiii !!!!!



Jug comel ni yg menarik perhatian aku.
Aku order jus epal hhubby lak tembikai.... nunnnn kat hujung tu !!
Dyorang bagi kami minum dalam jug kecik ni...kreatifkan ?
Aku suka...aku sukaaaaa... pasni nak cari jug comel2 macam ni kasi hubby aku minum sure sampai petang aku tak yah wat nescapi dia ulang ulanglagi dahhh !!!




Licin licau kooooo.... nampak nau kebulurnya aku malam tadi !!
Opssss....pinggan besar kat atas tu satu je hubby punya yg lagi 3 tu aku punya.
Tapiiii  aku tetap gak maintain dari En hubby...... still 50kg uuuuuuu !!!

Hahaha....... bangggg jangan marah arrrrrrrr  nanti kena juallllll !!!!!!! : D


SALAM UKHWAH

11 comments:

SuriHanna said...

wahhh...comey sungguh jug tu....

gerhana luka said...

kalau kena chiken pop boleh cari daun mambu utk tepek kat badan macam bedak sejuk dan mandi dengan air daun mambu. parut ciken pop pun tak de kalau guna petua ni. pokok mambu ni org india yang suka tanam.

Acik Erna said...

assalam Arizah..kat stadium paroi?ketinggalan acik ni..kalau nak makan besanya acik pi S2..rupanya kat paroi ada ye ..lagi sekat ngan rumah acik..

Cik Ina Do Do Cheng said...

dah garenti sedap tu licin dibuatnya . part sekerim goreng tu cik ina belum pernah makan, memang nak cuba tapi kat sini tak jumpa lagii.

azieazah said...

Lama tak makan lamb chop! Terus tingin wpun tekak sakit ni.

Wahhh air dalam jug comel tu sungguh menggoda. Tapi kalu I, mesti kena 2 jug baru cukup hahahahaha...

CT NoArIzAh ArIs said...

SURIHANA...betul tu sekali tgk rasa nak bawak balik..hehe!!

CT NoArIzAh ArIs said...

GERHANA LUKA.... memang ada pakai daun tu selain ubat klinik dan air kelapa sianlah tgk bebudak nangis gatal dan miang.

CT NoArIzAh ArIs said...

ACIK ERNA...aah kat stadium paroi tu dah lama dah gerai kat hujung2... kat S2 sy lum pergi nanti nak cuba kesana lak :)

CT NoArIzAh ArIs said...

CIK INA.... memang sedap eskrim tu cik ina lenkali nak order 2 3 4 kepinglah pulak..:)

CT NoArIzAh ArIs said...

AZIEAZAH... kak kalau sy dtg siang maunya dua jug jugak sy minum tapi mkn mlm kang kencing2 lak tengah mlm..hehe!!

IntaNBerliaN said...

askrim greng tu nmpk sdap.. sy br 2x mkn.. hihii

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails