Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Monday, February 27, 2012

Agak-agaknya bilo leeee tingkap dapur aku tu dapat berbaju baru yeaaa ???

Salam Sejahteraaa...!!
Isnin
5 Rabiulakhir 1433H


Aku dah lama mencari kain langsir yang corak buah-buah atau sayur-sayuran untuk di gantung kat tingkap dapur aku tu...... Al maklum ajelah aku bukan dari spesis yg rajin kuar masuk kedai kain cari kain ela nak wat baju ni tu pasal semenjak aku ada anak sampailah sekarang aku lebih suka beli baju raya yang dah siap kat kedai tu cuma hulur duit je tak payah susah2 perah ortak nak wat pesen macam mana , gaya apa ,ukuran apa pasal kat pasaraya dan butik2 pun banyaaaak dah jual baju kurung atau kebbaya yg dah siap di jahit malah cantik-cantik lak lagi…. Saiz badan macam aku ni memang sentiasa jelah ada stock..hehe!!





Nak di jadikan citer dalam bulan sepuluh tahun lepas aku temankan Ayie ke Nagoya kat seremban tu cari kain ela untuk buat gubahan buat tunangnya…. Dalam belek punya belek cari punya cari ternampaklah kat aku kain idaman kalbu aku ni tapi corak buah-buahanlah  apa lagi aku pun sambarlah 2 meter je dulu harga dah lupa dah tapi dalam belas2 hinggit gak semeter.




Kain ela untuk baju kurung tunang ayie tu aku gubahkan ghuper ini dan mungkin dah selamat dah jadi baju kurung kottttt.... dah 3 bulan pulak dah lepas ke tangannya.




Tapiiiiii kain langsir aku ni masih lagi dok ghuper macam beli ari tu berjahit pun idok laie.. langsir lama pun aku dah lama bukak dah tapi langsir baru usahkan siap sedia nak di gantung bergunting pun bolum laie …. Nahhh togel le ghupernya tingkap dapur aku tu tak berkain lagi.


Setiap hujung minggu plan nak jahit tapi ada je halnya seperti kata blogger  KAKCIK SEROJA  dalam entrynya  " Kita bukan tahu pun apa yang telah Allah aturkan untuk kita walau kononnya kita telah merancang begitu begini, ya tak? "


Betulll...betull..betulll....( cakap mcm gaya upin ipin
 
Tu pasal sampai ari ni langsir baru aku tak tergantung gantung laie...huhuhu!!!
 
 
 
SALAM UKHWAH

6 comments:

Kakzakie said...

Kadang memang macam tu ct. Bila bertangguh sikit lama-lama mood tak ada itu yg last jadi tak terbuat-buat. Sebab itulah kakak dari sekarang nie dah beli sikit-sikit baju utk dijahit nak pakai utk majlis nikah anak-anak saudara bulan 6 kelak...

MakNgah said...

mngah pn suka tingkap dapur tak berlangsir, angin boleh bertiup masuk mendesus2.... ehehe... dapur pun terang ada cahaya yg masuk...

Citarasa Rinduan said...

kreatifnya kak ubah jadi gitu baju tu..

kak....
ayu suak tgk kain bergambar buah2an.. nampak natural jer..

insyallah, jadi lah nanti langsir pintu dapur tu,. perlahan, nanti naik moodnya

azieazah said...

Untuk dapur, sebenarnya guna vertical blind tu pun sesuai gak.

Nanti dah siap jahit kain tutup tingkapnya, ambik ler gambor. Nak tengok. :)

nabilah_2908 said...

sy pun lebih suka beli je baju dari hantar tempah... :)

buat masa ni akak gantung la langsir yg ada dulu...dah siap nnti leh pasang baru.. :)

kakcik said...

Rumah kakcik, jangankan tingkap dapur, tingkap depan pun tak berlangsir! :(

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails