Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Friday, February 10, 2012

Misteri Hajarul Aswad.....

Salam Jumaat hari penghulu hari...!!
Jumaat
17 Rabiul awal 1433H


Salam jumaat kepada semua blogger2 dan silent reader.... hampir sebulan tak merapu meraban kat blog RKTS ni .... sebagai entry pembuka selera untuk bulan febuary ni dan sebagai penaik semangat setelah lama cuti berblog aku nak sharekan entry ni dulu... mungkin ada yang dah tahu atau dah baca tapi aku tak kira nak sharekan jugak dan nak jadikan ia  koleksi peribadi dalam blog aku ni ... okey selamat membaca kerana membaca adalah jambatan ilmu  : )  ( pesanan penaja..hehe )

     *************************************************************************

Neil Amstrong telah membuktikan bahawa kota Mekah adalah pusat dari planet Bumi. Fakta ini telah di diteliti melalui sebuah penelitian Ilmiah.

Ketika Neil Amstrong untuk pertama kalinya melakukan perjalanan ke luar angkasa dan mengambil gambar planet Bumi, dia berkata : “Planet Bumi ternyata tergantung di ruang yang sangat gelap, siapa yang menggantungnya?.”

Para astronaut telah menemukan bahawa planet Bumi itu mengeluarkan semacam radiasi, secara rasmi mereka mengumumkannya di Internet, tetapi sayangnya 21 hari kemudian laman web tersebut ghaib yang sepertinya ada asalan tersembunyi dibalik penghapusan laman web tersebut.

Setelah melakukan penelitian lebih lanjut, ternyata radiasi tersebut berpusat di kota Mekah, tepatnya berasal dari Ka’bah. Yang mengejutkan adalah radiasi tersebut bersifat infinite (tidak berakhir), hal ini terbukti ketika mereka mengambil foto planet Mars, radiasi tersebut masih berlanjut terus. Para peneliti Muslim mempercayai bahawa radiasi ini memiliki karakteristik dan menghubungkan antara Ka’bah di planet Bumi dengan Ka’bah di alam akhirat.

Di tengah-tengah antara kutub utara dan kutub selatan, ada suatu ruang yang bernama ‘Zero Magnetism Area’, bererti apabila kita mengeluarkan kompas di ruang tersebut, maka jarum kompas tersebut tidak akan bergerak sama sekali kerana daya tarik yang sama besarnya antara kedua kutub.

Itulah sebabnya jika seseorang tinggal di Mekah, maka ia akan hidup lebih lama, lebih sihat, dan tidak banyak dipengaruhi oleh banyak kekuatan graviti. Oleh sebab itulah ketika kita mengelilingi Ka’bah, maka seakan-akan diri kita dicaj semula oleh suatu kuasa misteri yang menyebabkan kita bertenaga ketika mengelilingi kaabah dan ini adalah fakta yang telah dibuktikan secara ilmiah.




Penelitian lainnya mengungkapkan bahwa batu Hajar Aswad merupakan batu tertua di dunia dan juga boleh terapung di air. Di sebuah muzium di negara Inggeris, ada tiga buah potongan batu tersebut (dari Ka’bah) dan pihak muzium juga mengatakan bahawa bongkahan batu-batu tersebut bukan berasal dari sistem suria kita.

Dalam salah satu sabdanya, Rasulullah SAW bersabda, “Hajar Aswad itu diturunkan dari syurga, warnanya lebih putih daripada susu, dan dosa-dosa anak cucu Adamlah yang menjadikannya hitam". (Jami al-Tirmidzi al-Hajj (877)


SUMBER : I luv Islam & FB


SALAM UKHWAH

2 comments:

Citarasa Rinduan said...

kak ct--
samalah ayu pun dah semakin jauh dr blogging..
hehehe

nice entry, yang ke 3 tu..sangat misteri...
kan.?

ariana said...

Subhanallah.memang teringin sgt nk kucup Hajarul Aswad. Berdoa selalu moga akan segera menjadi tetamu Allah di tanah suci Mekah.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails