Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Thursday, July 8, 2010

Suami Juga Kena Jaga penampilan.

Selalulahkan orang kata.....isteri kena pandai jaga penampilan di hadapan suami, kena pandai berhias, pakai cantik-cantik jangan selekeh, berwangi-wangian dan macam-macam lagilah untuk suami. Pendek kata dari hujung rambut ke hujung kaki kena sentiasa menarik di mata suami. Isteri juga kena pandai jaga mata,hidung dan perut suami. Maksudnya mata kena sentiasa lihat yang menarik pada isteri, hidungnya kena selalu mencium bau yang wangi dan ikat perut suami dengan masakkan dari air tangan isteri sendiri.

TETAPI....adakah suami tak perlu kelihatan menarik di hadapan isteri? Tak perlu ke berwangi-wangian, berpakaian kemas dan rapi seperti isteri ? Isteri aje ke kena buat macam tu. Bila suami keluar rumah bersama kawan-kawannya atau bekerja pakai minyak wangi harum semerbak satu rumah..pakaian pun kemas sekali pandang macam nak pergi ngurat atau dating.

TETAPI..apabila di rumah si suami nak mandi pun malas..minyak wangi entah ke mana angkat tangan tengik bau ketiak...keluar  dengan isteri cuma pakai seluar pendek separas lutut dengan bulu kaki yang lebat tak payah nak cakaplah...itu belum kira lagi bab bawa anak isteri berjalan-jalan macam-macam alasan kalau keluar dengan kawan sampai tengah malam pun sanggup hari-hari lagi...isteri kat rumah lewat tidur menunggu suami balik lagi parah kalau isteri tu bekerja ataupun ada anak kecil.

Suami aje ke yang nak tengok isteri cantik dan wangi?

Isteri tak ada hidung dengan mata ke?

Isteri pun ada citarasanya wahai kaum Adam..apa yang suami mahu itu juga yang isteri mahu..jangan salahkan isteri kalau badan dah macam tong jika perut suami tu pun makin boroi macam perempuan mengandung 5 bulan..jangan cakap isteri dah tak wangi kalau suami pun sama aje baunya..Suami atau isteri kena sama-sama jaga penampilan untuk kebaikkan pasangan masing-masing jangan harap sebelah pihak aje sedangkan pihak yang satu lagi cuma tahu komplen sedangkan terlupa untuk cermin diri sendiri. Kalau suami nak cuci mata isteri pun teringin jugak nak mencuci "matanya yang dah kelabu asap" tu.

Penampilan di rumah atau diluar perlu di jaga supaya tak ada insan yang berkecil hati atau sakit hati...WASSALAM.

CN: Cuma ingatan buat yang selalu terlupa!!


Salam Ukhwah:

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails