Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Tuesday, July 6, 2010

ISTERI SOLEHAH.


" Ciri2 isteri solehah... Menjaga solat 5 waktu, puasa bulan Ramadhan,menjaga kehormatannya,taat pada suami. Niscaya Allah akan memasukkannya dalam syurga. Dan lebih sering berada di rumahnya, sangat jarang keluar rumah kecuali alasan sangat mendesak. Juga menerima dgn senang hati hasil jerih payah suaminya sesedikit apapun. Juga selalu berdoa untuk suaminya dalam solatnya" .

Pagi ni sewaktu buka FB aku terbaca status seorang kawan seperti di atas..aku nk tulis ayat aku sendiri dlm status profil aku tapi terlalu panjang kena reject kat admin. Jadi aku tulis di sini boleh tulis seberapa banyak mana yang aku nak. Ayat di atas mengambarkan kelebihan yg akan kita dapat jika berjaya menjadi isteri solehah..ganjaran ke syurga firdaus...siapa yg tak nak kan?

Tetapi malangnya ramai isteri-isteri di luar sana yang gagal memiliki suami soleh..suami tak pandai jaga hati isteri..sering menyakiti..apa yg isteri tak suka itu yg paling dia suka buat..solat di abaikan..puasa tak cukup sebulan..Rumah ALLAH tak pernah di ziarah walaupun hari jumaat. Layakkah suami seperti ini memilikki isteri solehah?

Wahai suami-suami...isterimu memerlukan perhatian dan kasih-sayang seorang suami ..pembimbing keluarga ke pintu syurga...pendinding dari percikan api neraka...alunkan rumahtanggamu dengan nyanyian ayat-ayat suci AL-Quran..pasti keluargamu di berkati di dunia hingga akhirat.

Beruntunglah mana-mana suami yang memiliki isteri solehah dan begitulah sebaliknya.

ISTERI SOLEHAH SELAYAKNYA UNTUK SUAMI YANG SOLEH.

CN :  Cuba menjadi isteri yang sebaik-baiknya.

Salam Ukhwah:

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails