Sebelum keluar tu klik2 lah iklan ni dulu ya !!

Thursday, July 7, 2011

KEK PISANG PRINCESS.






Wahhhh dah seminggu lebih aku tak balik rumah ni..... dah bersawang berabuk bagai... spiderman pun dah banyak buat rumah dah beranak pinak kotttt ?/???

Okeylah tak mo citer banyak.... ni dah banyak entry yg tertinggal...gambar-gambar kat folder dah penuh dah pasal tak di update lagi kat sini..... untuk hari ni aku nak letak gambar dan resepi kek pisang ni... sebenarnya ini projek anak dara aku masa cuti sekolah hari tu.... bukan aku yg buat kek ni tapi dia yg buat.... baru sekarang nak tepek dalam blog... teruk betul ummi dia ni kan !!

Resepi ni dia dapat dari blog seseorang... tapi mintak mahap banyak2 dia tak salin nama empunya blog tu... resepi ni pun dia tulis pakai tangannya bukan print pasal dia malas nak pasang segala jenis wayar yg berselirat belakang lemari tu... jadinya tak dapatlah aku bagi kedit kat tuan blog yg punya resepi ni.

Kalau tuan blog yang empunya resepi kek pisang ni tersesat terjengul lak kesini aku minta di halalkanlah ya pasal anak aku ambik resepi tapi aku tak dapat bagi backlink pada kamu.

Cuma resepi aje yg orang lain punya tapi gambar-gambar ni tetap hak milik mutlak MENU ARIZAH ARIS... penat weiii aku tertonggeng2 hambik gambau ni !!!


Bahan-bahannya:

10 @ 8 biji pisang emas
2 biji telur ayam
1 cawan minyak
2 cawan tepung gandum
2 sudu teh serbuk koko
1 sudu besar bikarbonat
1 cawan gula ( princess aku guna 1/2 cawan je.. )
1 sudu teh esen vanilla ( Princess guna esen pisang pasal aku nak bau pisang tu kuat sikit..hehe)
Sedikit garam
Sedikit coklat rice sebagai hiasan.



CARA-CARANYA:

1.Pisang, minyak,gula,telur,esen dan garam di blend sampai halus.
2.Ayak tepung ,serbuk koko dan soda bikarbonat.
3. Masukkan adunan tepung ke dalam adunan pisang dalam bekas lain sedikit demi sedikit, gaulkan hingga sebati.
4. kaup balik adunan guna spatula dan masukkan dalam loyang atau papercup.
5. Tabur coklat rice atas adunan dan bakar dalam oven pada suhu 160c selama 30 atau 40 minit. ( bab membakar ni ikut ragam oven masing2 ya !! )



                                  Tersenyum riang ria bila kek pertama hasil tangannya menjadi..!!!



SALAM UKHWAH


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails